تاریخ : 20:16 - 1396/09/13
کد خبر : 68848
سرویس خبری : سیاسی
 

اسرائیل به ایران کارت قرمز نشان داد!

اسرائیل به ایران کارت قرمز نشان داد!

«این حمله در راستای روشن نمودن خطوط قرمز اسرائیل برای روسیه، آمریکا، رژیم بشار اسد، حزب الله و البته ایران صورت گرفته است...»

به گزارش کارگرآنلاین، رسانه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" (ynetnews) با انتشار یادداشتی تحت عنوان "حمله به پایگاه های ایران در سوریه: رویارویی با مشکل پیش از اوج گرفتن آن" به گزافه گویی در این رابطه و خط و نشان کشیدن برای ایران پرداخته است.

رسانه های صهیونیستی که از شکست طرح غربی-صهیونیستی برای به آشوب کشیدن خاورمیانه سرخورده شده و از گسترش نفوذ ایران در سوریه و عراق در دوره پسا داعش هراسناک اند، به دورغ پردازی و فضاسازی علیه ایران روی آورده اند.

روزنامه "یدیعوت احرونوت" نیز با نقل خبری تایید نشده از رسانه های سوری در این یادداشت، به خط و نشان کشیدن برای ایران پرداخته و از حمله اسرائیل به پایگاه های ایرانی در سوریه سخن به میان آورده است.

در این یادداشت می خوانیم:
«بر اساس گزارشات خارجی، در حالی که ایران به هشدارهای قبلی اسرائیل که به منزله نشان دادن کارت زرد به این کشور بوده، اهمیتی نداده است، اسرائیل نیز با حمله شبانه به پایگاه های ایران در سوریه، یک  کارت قرمز به ایران نشان داده است.


یدیعوت احرونوت: ساخت و ساز پایگاه های نظامی ایران در سوریه


پیش از این منابع اسرائیلی تصاویری از یک پایگاه در الکسوه سوریه که توسط ایران در حال ساخت و ساز بوده است را در اختیار "بی بی سی" قرار داده بودند.

در صورت صحیح بودن گزارشات فوق، در واقع اسرائیل با حمله به این پایگاه، به تمامی طرفین درگیر در سوریه نشان داده است که هشدارهایش کاملا جدی است.

این حمله در راستای روشن نمودن خطوط قرمز اسرائیل برای روسیه، آمریکا، رژیم بشار اسد، حزب الله و البته ایران صورت گرفته است.

پیام اصلی این اقدام آن است که: اسرائیل هیچ گونه حضور نظامی ایران در سوریه را تحمل نخواهد کرد.  به دلیل آنکه روسیه و ایران از پذیرفتن این موضوع و جدی گرفتن آن سر باز زده اند و در گفتگوهای رهبران روسیه، ایران و ترکیه به آن توجه نکردند؛ اسرائیل نیز پیام خود را بیش از پیش روشن اعلام کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیرا گفته است حضور نظامی ایران [و روسیه] در سوریه امری قانونی است چرا که به درخواست حکومت قانونی این کشور صورت گرفته و بشار اسد رئیس جمهور سوریه از آن ها دعوت به عمل آورده است.

اما اسرائیل با موضوعی که توسط مسکو اعلام شده، موافق نیست؛ حوادث اخیر به روشنی به اسرائیل نشان می دهد که حضور نظامی دائمی ایران در سوریه یک خط قرمز است که به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود؛ حتی اگر مراحل اولیه آن باشد. پس باید با این مشکل تا زمانی که هنوز به اوج خود  نرسیده است روبه رو شد.»
منبع: جام نیوز

بیشتر بخوانید:

«گلشیفته» با این بازیگران می آید

 

اسرائیل به ایران کارت قرمز نشان داد!

 

بیرون آمدن «حیوانی شبیه اژدها» پس از زلزله کرمانشاه!

 

ستاره فوتبال برای خانم بازیگر ایرانی BMW خرید+جزئیات

 

بازیگر زن مشهور ایرانی ازدواج مجدد خواهم کرد/ حتی اگه 100 ساله باشم!

 

ادامه اظهارات عجیب وزیر میلیاردر درباره مردم مناطق زلزله‌زده

 

فرزند رهبر انقلاب چه خودرویی سوار می شود؟ + عکس

 

پیام عربستان به ایران برای حل بحران یمن/ شرط ایران برای عربستان