تاریخ : 14:04 - 1396/09/15
کد خبر : 68904
سرویس خبری : سیاسی
 

سفیر قطر: پس از محاصره، فقط یک راه ماند و آن را ایران فراهم کرد

سفیر قطر: پس از محاصره، فقط یک راه ماند و آن را ایران فراهم کرد

سفیر قطر در مسکو اذعان کرد که پس از محاصره قطر از طرف کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس، ایران تنها راه خروجی و ارتباطی با قطر را از طریق گذرگاه‌های دریایی و هوایی فراهم کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، «فهد بن محمد العطیه» سفیر قطر در مسکو با اشاره به محاصره کشورهای حاشیه خلیج‌فارس علیه قطر، گفت که «تنها یک راه خروجی برای قطر باقی ماند که آن هم تهران از طریق گذرگاه دریایی و هوایی فراهم کرد و لذا طبیعی است که روابط بین قطر و ایران مستحکم‌تر شود».

العطیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: به دنبال قطع ارتباط دریایی، مسدود شدن جاده‌های زمینی و ممانعت از پرواز هواپیماهای قطری (بر فراز کشورهای عربی) تنها یک راه باقی ماند که جمهوری اسلامی ایران از طریق کریدور دریایی و هوایی آن را فراهم نمود در نتیجه طبیعی است که روابط بین دوحه و تهران مستحکم‌تر شود.

چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ماه قبل به اتهام حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک و غیردیپلماتیک خود با قطر را قطع و تمامی پروازها به این کشور را متوقف و ارتباط دریایی و زمینی با این کشور را قطع کردند.

بحران در روابط عربستان و قطر پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض در آخر اردیبهشت‌ماه گذشته آغاز شد و تاکنون ادامه یافته است.
منبع: فارس