تاریخ : 10:59 - 1396/10/02
کد خبر : 69184
سرویس خبری : سیاسی
 

حرمت کولبران با حذف کولبری از بین نرود

حرمت کولبران با حذف کولبری از بین نرود

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست در مورد سازوکار حذف کولبری دقت لازم را به خرج دهد تا شرایط این افراد بدتر از قبل نشود.

به گزارش کارگرآنلاین، سیدمهدی فرشادان درباره اظهارات اخیر برخی مسئولان در خصوص حذف کولبری، خاطرنشان کرد: البته این کار سختی است و ما هنوز سازوکار دولت را برای این امر نمی‌دانیم اما امیدواریم شرایط به گونه‌ای نباشد که وضعیت کولبران بدتر شود.

وی افزود: اگر می‌خواهند کولبری حذف شود باید سازوکاری فراهم شود که این افراد از حداقل قوت لایموت خود در نمانند. قرار نیست فقط به اسم فعال کردن بازارچه‌های مرزی کولبری از گردونه خارج شود و بعد افراد فرصت‌طلبی خارج از منطقه جایگزین این افراد شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همه دوست دارند که عزت و احترام داشته باشند، ما هم امیدواریم سازوکاری تعریف شود که شرایط کولبران از این بدتر نشود. من خودم معتقدم کولبری در شأن مردم ما نیست و اگر از نظر اقتصادی شرایطی برای آنها فراهم شود که بتوانند زندگی‌شان را بچرخانند و عزت و احترام‌شان حفظ شود ما هم از این شرایط استقبال می‌کنیم.

فرشادان با بیان اینکه زندگی کولبران به مزد روزانه آنها از کولبری وابسته است، گفت: امیدواریم به گونه‌ای نباشد که این افراد از حداقل‌ها محروم شوند و بگویند صد رحمت به زمان کولبری. طبیعتا اگر سازوکار مناسبی برای حذف کولبری وجود نداشته باشد با مخالفت نمایندگان روبرو خواهد شد.

منبع: ایسنا