تاریخ : 17:11 - 1396/10/18
کد خبر : 69360
سرویس خبری :
 

 پرداخت مستمری یک هنرمند ایرانی پس از ۱۰۰ سال+عکس

پرداخت مستمری یک هنرمند ایرانی پس از ۱۰۰ سال+عکس

مسن‌ترین هنرمند صنایع‌دستی ایران که بیش از ۹ دهه سابقه فعالیت در حوزه صنایع‌دستی از جمله گلیم‌بافی، خیاطی، گلدوزی، جاجیم‌بافی و پته‌دوزی را دارا است قرار است در سن ۱۰۳سالگی مستمری او پرداخت شود.

به گزتارش کارگرآنلاین، ماه‌نساء شهسواری‌پور ــ هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته بافته‌های داری است که از او به‌عنوان مادر صنایع‌دستی ایران نام برده می‌شود.

این هنرمند پیشکسوت که متولد 1293 است با 103 سال سن، مسن‌ترین هنرمند صنایع‌دستی ایران به‌شمار می‌رود که بیش از 9 دهه سابقه فعالیت در حوزه صنایع‌دستی از جمله گلیم‌بافی، خیاطی، گلدوزی، جاجیم‌بافی و پته‌دوزی را دارا است.

معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به صندوق اعتباری هنر درخواست برقراری مستمری برای این هنرمند پیشکسوت را ارائه داده است.

در نامه بهمن نامور‌مطلق ــ معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی به سید‌حسن سیدزاده ــ رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درخواست شده است به‌استناد ماده یک آیین‌نامه تکریم هنرمندان پیشکسوت مصوبه شماره 322130 ت 22646 ه هیئت محترم وزیران نسبت به برقراری مستمری این بانوی پیشکسوت صنایع‌دستی ایران اقدام شود.

ماه‌نساء شهسواری‌پور در روستای دارستان شهرستان سیرجان زندگی می‌کند و از او در بیست‌وهشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به‌پاس یک عمر فعالیت در این حوزه تقدیر شد.

منبع: تسنیم