تاریخ : 08:48 - 1396/11/17
کد خبر : 69575
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

کارگران هفت‌تپه آزاد شدند

یک فعال کارگری خبر داد

کارگران هفت‌تپه آزاد شدند

عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار با اعلام این خبر که کارگران هفت‌تپه پس از بازداشت با اخذ تعهد از سوی مراجع قضایی، آزاد شدند، گفت: کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه 4 ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین، علی خدایی، عضو کانون شوراهای اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با  فارس درباره وضعیت کارگران بازداشت شده هفت‌تپه که به عدم دریافت حقوق و دستمزد خود معترض بودند، با اعلام اینکه روز گذشته تعداد 24 نفر بازداشت و پس از اخذ تعهد آزاد شده‌اند، گفت: کارگران شرکت به عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا و تأخیر 4 ماهه در آن دست به اعتراض در محل کارخانه زدند و پس از آن توسط مراجع انتظامی و قضایی بازداشت شدند.

وی افزود: کارگرانی که روز گذشته بازداشت شده‌بودند پس از ارائه تعهد آزاد شده‌اند؛ برای ما جای سوال است که معنای اخذ تعهد از کارگران چیست؟ تعهد گرفته‌اند که دیگر نیاز معیشتی و حقوق نداشته باشند؟

این نماینده فعال کارگری با اشاره به اینکه کارگران هفت تپه مدت‌هاست، گرفتار مشکلات معیشتی و عدم پرداخت حقوق از سوی مدیران شرکت هستند، گفت: این شرکت از جمله مجموعه‌های واگذار شده از سوی دولت به بخش خصوصی است و اکنون یکی از جدی‌ترین مطالبات کارگران پس از حقوق و مزایا، بازگرداندن مدیریت شرکت به دولت است.

خدایی خاطرنشان کرد: کارگران شرکت معتقد هستند که مدیران فعلی توانایی اداره شرکت را ندارند و وضعیت این بنگاه پس از واگذاری رو به ورشکستگی است.

 شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در محدوده باستانی هفت‌تپه و برروی آثار به جامانده از تمدن ایلام بنا شده‌است، این شرکت در نزدیکی شهر تاریخی شوش دانیال و معبد چغازنبیل در حدفاصل 45 کیلومتری جاده اندیمشک به اهواز در استان خوزستان قراردارد.

سابقه کشت و بهره‌برداری از نیشکر در این منطقه به گذشته‌ای دور بازمی‌گردد اما بطور رسمی این شرکت کار خود را از سال 1340  آغاز کرده ولی در سال 1354 بطور رسمی با نام شرکت، دارای اختیار انجام عملیات کشاورزی برای تولید نیشکر و ایجاد صنایع و فراورده‌های وابسته ثبت شده است؛ علاوه بر این در سال 1391 پروژه بازسازی و نوسازی تجهیزات مکانیکی با هدف افزایش تولید شکر، بر عهده شرکت نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

فروش شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی یکی از مهمترین تحولات در استان خوزستان به شمار می‌رود که اتفاقا این موضوع بسیار هم جنجالی شده و موجی از اعتراضات را به نحوه واگذاری آن در پی داشته است.

این شرکت که تا سال گذشته با ظرفیت تولید 100هزار تنی شکر در سال فعالیت‌ می‌کرد، طبق اعلام برخی مراجع، در بخش‌های مختلف این شرکت بیش از 2 هزار و 500 نفر مشغول فعال هستند.

بیشتر بخوانید:

خبر امیدوار کننده وزیر کار برای افزایش حقوق ها

 

دستمزدی در شأن کارگران تعیین کنید

 

زمان پرداخت عیدی کارمندان مشخص شد

 

افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه 97 پیگیری می‌شود

 

مقایسه نرخ بیکاری ایران با مناطق مختلف جهان

 

محل تامین منابع اشتغال سال ۹۷ تعیین شد