تاریخ : 09:36 - 1396/11/21
کد خبر : 69597
سرویس خبری : سیاسی
 

زن و مردی که ماجرای سامسونگ را به پا کردند + عکس

زن و مردی که ماجرای سامسونگ را به پا کردند + عکس

«هی-بیوم لی» رئیس کمیته المپیک و پارا المپیک پیونگ‌چانگِ / POCOG کُره، مسوول اصلی ندادن گوشی هوشمند نوت ۸ به ورزشکاران ایرانی است.

به گزارش کارگرآنلاین، وزیر اسبق تجارت، صنعت و انرژی کره در سال‌های 2003 تا 2006 ، مشاور دانشگاه کینگ عبدالعزیز عربستان سعودی در سال 2012 و مدیر کمپانی ال جی اینترنشنال در سال 2014؛ از سال 2016 توسط کمیته بین‌المللی المپیک به این سمت منصوب شد تا بازی‌های امسال را مدیریت کند.

«هی-بیوم لی» پرزیدنت المپیک پیونگ‌چانگ و مسوول اصلی تمام کارهای اداری و ورزشی است.

اما رابط POCOG با کمیته بین‌المللی المپیک/ IOC خانم سوئدی «Gunilla Lindberg» است که از سال 2004 بدین سو سمت قائم مقامی در آی او سی را داشته است.

بدین ترتیب اگر حرف سامسونگ را مبنی بر عدم دخالت در توزیع 4 هزار گوشی نوت 8 رایگان میان ورزشکاران بپذیریم؛ این مرد کره‌ای مسبب ندادن گوشی به ورزشکاران ایرانی و کره‌ای خواهد بود.

حتی اگر بپذیریم تصمیم به عدم واگذاری گوشی به ورزشکاران با هماهنگی IOC صورت گرفته، نقش  لیندبرگ نیز برجسته خواهد شد.

به هر حال شعار توسعه صلح و دوستی از طریق ورزش، «از بین بَرَنده» دیوار میان مردم و راهی به سوی نور و هوای تازه به عنوان اساس فلسفه «پیِر دو کوبِرتَن»، بنیان‌گذار بازی‌های المپیک با این حرکت نادیده گرفته شده است.

لازم به ذکر است ، کمیته بین‌المللی المپیک و مسوول کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در نامه ای به صورت رسمی از ایران عذرخواهی کرد.

منبع: خبرآنلاین