تاریخ : 17:30 - 1397/01/18
کد خبر : 69747
سرویس خبری :
 

پروژه‌های شهر خوابیده‌ است/ باور نداشتم شهردار تهران ۶ ماهه باشد

رئیس سابق شورای شهر تهران:

پروژه‌های شهر خوابیده‌ است/ باور نداشتم شهردار تهران ۶ ماهه باشد

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: از ابتدا شنیدم که شهردار تهران ۶ ماهه آمده است ولی باور نداشتم. شورای شهر با استعفای شهردار باید شخص جدیدی را انتخاب کند یا سرپرست بگذارد تا شخص مناسبی را برای سمت شهرداری پیدا کند.

به گزارش کارگرانلاین، مهدی چمران در پاسخ به پرسشی مبنی بر عملکرد هفت‌ ماهه مدیریت شهری و استعفای شهردار تهران، اظهار داشت: در حال حاضر تهران شهر خوابیده‌ای است و همه چیز در آن متوقف شده به غیر از خدمات شهری آن هم در حد معمول.

وی ادامه داد: از نظر فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و شهرسازی حرکتی در شهر تهران نمی‌بینیم و حتی عقب‌گرد هم داشته‌ایم.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: خط 7 متروی تهران تعطیل شده است و به تازگی فرودگاه امام را مجدداً قرار است راه‌اندازی کنند و این در حالی بود که تا آخر سال گذشته باید خط 7 مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. ایستگاه‌های این خط آماده است و اگر این خط شروع به فعالیت نکند قطعاً مستهلک می‌شود.

چمران افزود: در خط 6 مترو نیز اتفاق خاصی رخ نداده است و اگر همچنان در مدیریت شهری ما بود قطعاً تا پایان سال گذشته خط 6 مترو نیز راه‌اندازی می‌شد. بنابراین در هیچ یک از بخش‌ها حرکت مثبتی در شهر تهران نمی‌بینیم.

وی درباره استعفای نجفی از شهرداری تهران نیز گفت: از بیماری وی متأثر شدم و امیدوارم خداوند هر چه زودتر تمام بیماران را شفا دهد و آقای نجفی نیز شفای عاجل یابد. بنده با نجفی از اول انقلاب دوست بوده‌ام و 6 سال نیز در شورای سوم حضور داشته و در حال حاضر با این بیماری نمی‌تواند این مسئولیت را ادامه دهد و قطعاً با این بیماری نمی‌تواند ادامه بدهد و استعفای نجفی قطعاً دردی را از تهران دوا نمی‌کند چرا که تهران به یک مدیر پرتوان و جهادی نیاز دارد تا بتواند این شهر را پیش ببرد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در دوره مدیریت قبلی تهران متحول شد و باید یک فرد توانمند عهده‌دار مسئولیت اداره شهر تهران را بگیرد.

چمران افزود: وقتی که شهردار تهران بیمار است و نمی‌تواند به سر کار بیاید نهایتاً با اصرار شورای فعلی باز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی قطعاً چند ماه بعد مجدداً استعفا خواهد داد.

وی افزود: بنده هم از ابتدا شنیدم که شهردار تهران 6 ماهه آمده است ولی باور نداشتم. بنابراین اعضای شورای شهر با استعفای شهردار بایستی شخص جدیدی را انتخاب کند یا سرپرست بگذارد تا شخص مناسبی را برای سمت شهرداری پیدا کند البته شورای شهر می‌تواند تا انتخاب شهردار جدید که مدت کم و محدودی است شهردار همراه با معاونین به وظایف خود ادامه دهد که دیگر نیازی به انتخاب سرپرست نباشد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: شهردار و شورا در حال حاضر یک حالت کاملاً سیاسی دارد و جابه‌جایی‌های زیادی در حال رخ دادن در شورا و شهرداری است و کارمندان زیادی را از شورا و شهرداری را کنار گذاشته‌اند و این در صورتی است که شهرداری و شورا سیاسی نیست و نباید به نگاه سیاسی به آن پرداخت.

چمران افزود: کارمندان که مجرم نیستند چرا که در گروه قبلی کار کردند.

وی افزود: در حال حاضر بنده چند نفر را برای سمت شهرداری تهران پیشنهاد دادم و این افرادی هستند که گرایش‌های سیاسی آن چنانی ندارند و می‌توانند با تفکر سیاسی مختلف کار کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در زمان مدیریت قالیباف افرادی با گرایش‌های سیاسی مختلف سر کار بودند و این نشان می‌داد که قالیباف به خطوط سیاسی نگاه نمی‌کرد.

چمران افزود: شهرداری اگر سیاسی شود به سخنرانی و شعار خواهد گذشت و هر چیز دیگری که با تفکرات سیاسی پیش برود به جایی نمی‌رسد.

وی افزود: نقدهای مختلفی درباره ساخت‌وسازهای صورت گرفته با نگاه سیاسی صورت می‌گیرد در صورتی که برج میلاد که در گرایش‌های آن زمان شروع به احداث شد در زمان مدیریت قبلی به پایان رسید، تونل رسالت  در مدیریت قبلی ساخته شد. به دو طبقه شدن صدر انتقاد دارند در صورتی که اگر یک طبقه آن یک هفته بسته شود خواهند دید که چه مشکلاتی ایجاد خواهد شد. بودجه‌هایی که در این بخش‌های عمرانی خرج شده است ربطی به سیاست ندارد وقتی که سیاسی به موارد نگاه کنیم همه اتفاق‌ها سیاسی و زرد جلوه داده خواهد شد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در صورتی که شهردار دیگری نیز سر کار بیاید همچنان کج‌‌دار و مریز شهر تهران پیش خواهد رفت.

منبع: فارس