تاریخ : 16:30 - 1397/02/23
کد خبر : 69887
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 برگزاری جلسه کارگروه روابط کار برای حل مشکل اخراج کارگران به اسم اتمام قرارداد

برگزاری جلسه کارگروه روابط کار برای حل مشکل اخراج کارگران به اسم اتمام قرارداد

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه روابط کار در سال ۹۷ گفت:این جلسه با موضوع تدوین دستورالعمل تبصره ۱ماده ۷ قانون کار،چهارشنبه همین هفته ۲۶ اردیبهشت ماه در محل وزارت کار برگزار می شود.

به گزارش کارگرانلاین، علی خدایی،نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری اولین جلسه کارگروه روابط کار در سال 97خبر داد و گفت: این جلسه با موضوع تدوین دستورالعمل تبصره 1ماده 7 قانون کار،چهارشنبه همین هفته 26 اردیبهشت ماه در محل وزارت کار برگزار می شود.

وی بیان کرد: تعریف کار مستمر وغیر مستمر،زمان پیشنهادی برای سقف زمانی قرارداد،نحوه برخورد با قرارداد وکارگر بعداز اتمام سقف تعیین شده وسایر مواردی که از نظر کارگران میتواند در غالب ظرفیت های ماده 7قانونکار مطرح شود در جلسه روز چهارشنبه ارائه خواهد شد.

خدایی ادامه داد: به دلیل نبود امنیت شغلی و نامساعد بودن وضعیت بازار، برخی از کارفرمایان به اسم اتمام قرارداد کار، نیروهای خود را اخراج می‌کنند تا دیگر کلمه اخراج مطرح نشود.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: طبعاً وقتی کارفرما نیروی کارش را به جای اخراج به اسم اتمام قرارداد بیرون می‌کند کارگر هم نمی‌تواند برای بازگشت به کار شکایت کند و پس از آن ناچار می‌شود به دنبال بیمه بیکاری و حقوق و سنواتش باشد.

خدایی امنیت شغلی را مهمترین دغدغه کارگران دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 95درصد قراردادهای کارگران موقت است و نبود امنیت شغلی به بازار کار و کارگر لطمه می‌زند چرا که عملاً ذهن او درگیر یافتن شغل جدید می‌شود.
منبع: تسنیم