تاریخ : 11:28 - 1397/03/11
کد خبر : 70119
سرویس خبری :
 

 آنچه ایرانی ها برای تماشای بازی‌های جام جهانی باید بدانند

آنچه ایرانی ها برای تماشای بازی‌های جام جهانی باید بدانند

سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای خطاب به هموطنان ایرانی عازم روسیه برای تماشای بازی‌های جام جهانی، به آنها توصیه کرد که ضمن همراه داشتن گذرنامه و روادید معتبر، پس از ورود اقدام به ثبت محل اقامت خود کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در آستانه بازی‌های جام جهانی فوتبال در روسیه در اطلاعیه‌ای به هموطنان ایرانی که قصد سفر به روسیه برای تماشای این بازی‌ها را دارند توصیه‌هایی به شرح زیر صادر کرد.

1- همراه داشتن گذرنامه و روادید معتبر و اطمینان از یکسان بودن تاریخ شروع روادید با بلیط برای ورود به روسیه.

2- همراه داشتن کپی گذرنامه، روادید و شناسنامه و کارت ملی برای مواقع ضروری (گم کردن گذرنامه).

3- پس از ورود به روسیه با روادید، باید بلافاصله (ظرف 24 ساعت) اقدام به ثبت محل اقامت خود (رجیستر) کنند. (ثبت محل اقامت توسط هتل یا در صورت اجاره خانه توسط صاحبخانه انجام می‌شود)

4- توجه و دقت در نداشتن هرگونه مهر، امضا، خط خوردگی و پارگی روی ارز (اسکناس) همراه خود. در این صورت در صرافی‌های روسیه این ارزها پذیرش نمی‌شوند.

5- اجتناب از همراه داشتن وسایل قیمتی و جواهرات.

6- در نظر گرفتن مسافت بین فرودگاه‌ها، محل اقامت و محل برگزاری مسابقات (در مواقع سفر ترانزیتی مخصوصا از دو فرودگاه یا راه آهن مختلف) برای به موقع رسیدن به هدف مورد نظر.

7- به منظور اجتناب از بروز هرگونه مشکل و در صورت لزوم ضمن به همراه داشتن نشانی و تلفن‌های سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در مسکو و شهرهای قازان و آستارخان، با نمایندگی‌های مزبور تماس حاصل فرمایید.

8- در زمان مسابقات جام جهانی داشتن کارت هواداری «FAN ID» صادر شده توسط مراجع ذیربط به منزله روادید حساب شده و دیگر احتیاجی به دریافت روادید جداگانه نیست.

9- مهلت ورود به خاک روسیه با کارت «FAN ID» از 4 ژوئن تا 15 جولای است و حداکثر تا 25 جولای افرادی که با این کارت وارد شده‌اند باید خاک روسیه را ترک کنند.

10- پس از بررسی مدارک (گذرنامه و «FAN ID») توسط مرزبانی روسیه در مرز ورودی، کارت یا برگه مهاجرت صادر می‌شود که این کارت تا زمان خروج از روسیه باید همراه مسافران باشد.
منبع:فارس