تاریخ : 16:06 - 1397/03/29
کد خبر : 70200
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

انتقاد تند یک نماینده مجلس از سیاست‌های اقتصادی دولت

انتقاد تند یک نماینده مجلس از سیاست‌های اقتصادی دولت

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضوع اشتغال بازنشتگان از هیات رئیسه خواست که هر چه زودتر این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد تا جوانان بتوانند در حوزه اشتغال نفسی بکشند.

به گزارش کارگرانلاین، محمد عزیزی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: به لحاظ بین المللی در یک برهه حساس قرار گرفته‌ایم. باید تاسف خورد آن هم برای سخنان سران کشورهایی که خود را سردمدار دمکراسی جهان معرفی می‌کنند. باید تاسف خورد برای عرصه بین المللی و تعهداتی که کشورها به آن پایبند نیستند. برجام تعهدی بین المللی بود که با اصرار آمریکا و کشورهای امضا کننده منعقد شد و جمهوری اسلامی ایران متعهدترین کشور این معاهده بودد.

وی افزود:‌ اما این معاهده از سوی کشوری که خود را مدعی دموکراسی می‌داند نقض شد. متاسفانه عرصه بین الملل به  حالت صفر و یک تبدیل شده است.‌ آمریکا می‌گوید یا با من هستید یا علیه من. در این عرصه محکم ایستاده‌ایم و استوار هم خواهیم ماند. بدانید چهل سال است که در تحریم هستیم. چهل سال است به دلیل اسلامی بودن در فشار هستیم، اما جمهوری اسلامی ایران همچنان پایدار و پاینده بوده است.

عزیزی ادامه داد: نباید روزی را  فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در بحث برجام نکته قابل توجهی فرمودند که آن هم عدم اعتماد به این کشورها بود. اکنون تاکید دارند که در بحث اروپا باید تضمین‌های لازم اخذ شود. عرصه بین الملل هم‌اکنون حالت پلیس خوب و پلیس بد دارد. آنچه که اکنون چاره جمهوری اسلامی  است اتکا به درون و حفظ وحدت تحت رهبری عمود خیمه نظام مقام معظم رهبری است. چاره راه احترام به  دانش خود و داشته‌هاست. ما در عرصه بین الملل و  رعایت حق احترام و منافع طرفین در معاهدات حاضر شدیم و حاضر هم خواهیم شد. هیچگاه عزتمان را به  ذلت تبدیل نخواهیم کرد.

 نماینده مردم ابهر  تصریح کرد: قبول کنیم وضعیت اقتصادی وضعیت مناسبی نیست. حال اقتصاد این روزها خوب نیست. بازار ارز آشفته است. بازار خودرو افتضاح است. به  کجا می‌رویم؟ ارگان‌های نظارتی چه می‌کنند. سازمان تعزیرات حکومتی برای میوه فروش و بقال به دلیل گران فروشی و احتکار جریمه‌های قابل توجهی اعمال می کند، اما آیا در بحث خودرو و عدم ارائه خودرو به  بازار توسط خودروسازان که موجب ایجاد بازار سیاه شد ورود پیدا کرد؟

عزیزی خطاب به رییس جمهورگفت: آقای رئیس جمهور از آن روزی که با آن خنده در برنامه تلویزیون گفتید قمیت ارز حباب است مردم خریداری نکنند و قیمت کاهش پیدا می‌کند کمتر از شش ماه  می‌گذرد. نه تنها این قیمت کاهش پیدا نکرد بلکه از دو برابر هم گذشت. آقای روحانی مردم نگران هستند. یک بار دیگر به تلویزیون بیایید و با خنده‌ای دیگر دلار را به مرز ۱۰ هزار تومان برسانید. خواهش می ‌کنم با مردم روراست باشید. باید قبول کنید که تیم اقتصادی دولت ضعیف است. مسیر مدونی برای نظام پولی و بانکی نداریم. آقای رئیس جمهور آیا خبر دارید در بازار سیاه خودرو قمیت برخی خودروهای مونتاژ داخلی تا ۷۰ میلیون تومان گران شده است؟ آیا از وضعیت مسکن مطلع هستید یا فقط از اظهار نظر وزیر مسکنتان مطلع هستید؟ وزیر مسکنتان که می گوید افزایش قیمت مسکن سیاسی است.

نماینده مردم ابهرو خرم‌دره بیان کرد: فکر کرده‌اید اگر خداوند متعال احمدی‌نژادی نمی‌آفرید اکنون باید مشکلات کشور را به گردن چه کسی می‌انداختید؟ از انداختن مشکلات به گردن دیگران بپرهیزید. مشکلات را واقعی ببینید. برای حل مشکلات متحد شویم.غول بیکاری در حال فربه شدن است و به گردنه اصلی نظام تبدیل شده است. علاوه بر دهه شصتی‌ها جوانان دهه هفتاد هم به دنبال شغل هستند و دهه هشتادی‌ها هم آماده ورود به جرگه بیکاران شده‌اند. ۹۰ درصد مراجعین ما موضوع اشتغال را مطرح می‌کنند که جز شرمندگی جوابی برای آنها نداریم. از آمارسازی  و آمارپردازی برای اشتغال بپرهیزیم. چرا درخصوص مشاغل از دست رفته حرفی نمی‌زنید؟ چرا سخنی نمی‌گویید؟ چرا قبول ندارید حال صنعت خراب است؟ چرا قبول ندارید وضعیت کارخانجات اورژانسی شده است؟

وی با اشاره به اشغال شدن فرصت‌های شغلی توسط برخی  بازنشستگان تاکید کرد:  اما موضوع بازنشستگانی که با چنگ و دندان در نبرد هستند مسئولیت خود را از دست ندهند و فقط حضرت عزرائیل می تواند توفیق خدمت را از آنها سلب نماید. آقای ریئس جمهور و نماینده محترم و مدیران بازنشسته اجازه بدهید جوانان هم نفسی بکشند. اگر  تکلیف خدمتگزاری بوده انجام شده اگر لذت مسئولیت بوده کشیده‌اید. اگر موضوع سازندگی کشور بوده  که وضعیت فعلی محصول شماست و جای تشکر هم دارد. هیات رییسه محترم تقاضا دارم تا بازار لابی بیشتر از این داغ نشده این موضوع را در دستور مجلس و صحن علنی قرار بگیرد.

عزیزی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود بیان کرد: چهار بانده کردن جاده ترانزیت زنجان به تاکستان حدود ۱۰ سال در حال انجام است و همچنان با کندی پیش می‌رود. پروژه عمرانی هم وضعیت مناسبی ندارد. وضعیت آب شرب روستاها مناسب نیست. و مشکل میراث در سلطانیه نفس شهرستان را بریده است.

نماینده مردم ابهر درمجلس در پایان بیان کرد:‌ حفظ نظام، انقلاب و کشور برای همه ما و همه مردم باید در اولویت باشد. به فکر مردم باشید و از ناراحتی مردم نگران باشید.  ما کشور ثروتمندی هستیم نباید در یک کشور ثروتمند هر روز شاهد کوچکتر شدن سفره مردم باشیم.

منبع: ایسنا