تاریخ : 17:11 - 1397/07/11
کد خبر : 70800
سرویس خبری :
 

 لاکچری بودن؛ لوکس گرایی یا لوکس نمایی؟

لاکچری بودن؛ لوکس گرایی یا لوکس نمایی؟

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گرانقیمت ترین و باکیفیت ترین اقلام را در بین کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می‌کند با اینکار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می‌کند.

به گزارش کارگرآنلاین، از گذشته های دور و حتی از زمان زندگی غارنشینی ،افرادی بوده اند که میخواستند خود را متفاوت و برتر نسبت به دیگران بدانند، گاه با به گردن انداختن دندان شکار و گاه با نصب سر و گردن شیر و خرس و عاج فیل به دیوار خود ...

 با گسترش صنعت و شهرنشینی و افزایش تکنولوژی بشری، این تب متفاوت بودن نیز درگیر تنوعات زیادی در سطح زندگی انسانها شده است ، از محل سکونت و ساختمان زندگی گرفته تا جهیزیه های آنچنانی ،از وسیله نقلیه روزمره و مبلمان و وسایل خانه و زیور آلات و وسائل تزئینی و شخصی گرفته تا سیسمونی های خاص ...

این روزها کلمه لاکچری حتما به گوشتان خورده است ، لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گرانقیمت ترین و باکیفیت ترین اقلام را در بین کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می‌کند با اینکار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می‌کند.

سلبریتی ها - ستاره های سینما و فوتبال و موسیقی - ،مدلینگ سیاری هستند از این لاکچری بازی که سطحی از سلایق و علایق خود را به افراد سطوح دیگر منتقل و گاه تحمیل میکنند ..

از آنجا که در این ورطه وقتی افتادی دیگر میخواهی کم نیاوری و همواره چیزی برای مطرح کردن داشته باشی ، این لوکس گرایی که گاهی به لوکس نمایی هم کشیده شده است ، پا را فراتر از جهیزیه و سیسمونی و مبلمان زندگی گذاشته و حتی برای تعیین‌جنسیت و در مرحله بعد برای زایمان در محل خاص و تاریخ خاص هم کشانده است ..

کم ندیده ایم که در تاریخ ۸/۸/۸۸ و یا ۷/۷/۹۷ که همین چند روز گذشته بود ، بیمارستانها و اتاقهای زایمان در انتظار مادرانی بود که بدون توجه به تاریخ مناسب برای تولد فرزندشان و حفظ سلامت جسمی و روانی و هوشی او ، خواهان زایمان در تاریخی رُند باشند ..

به راستی از نسلی که به جای تربیت و فرهنگ سازی درست برای او به فکر تاریخ تولد و وسایل اتاقش بوده ایم و به جای آرامشش به فکر آسایشش ، چه توقعی میرود که انسان ساز و جامعه ساز و فرهنگ ساز باشد ؟!

نسلی که سختی نبیند ،و بهترینها را به راحت ترین وجه به دست آورده باشد ، آیا فردا روز میتواند متحمل سختیهای روزگار باشد و تاب بیاورد ؟! افزایش طلاق و خودکشی که چنین چیزی را نشان نمیدهد !

منبع: افکار نیوز