تاریخ : 10:42 - 1397/08/08
کد خبر : 70916
سرویس خبری : سیاسی
 

تکرار تجربه احمدی نژاد-قالیباف با آخوندی-روحانی!

آیا شورای اصلاح طلب کلید بهشت را در اختیار حامی لاریجانی می گذارد؟!

تکرار تجربه احمدی نژاد-قالیباف با آخوندی-روحانی!

روز گذشته اولین گزینه های مورد نظر شهرداری تهران در شورای شهر اعلام شد و طی اتفاقی عجیب عباس آخوندی، وزیر ناکام دولت، در صدر لیست قرار گرفت؛ وزیری که با اختلافات شدید و حتی ناراحتی رییس جمهور دولت را ترک کرد.

 
کارگر آنلاین : روز گذشته آرا اولین گزینه های مورد نظر شهرداری تهران در شورای شهر اعلام شد و طی اتفاقی عجیب عباس آخوندی، وزیر ناکام دولت، در صدر لیست قرار گرفت؛ وزیری که با اختلافات شدید و حتی ناراحتی رییس جمهور دولت را ترک کرد. 
 
این انتخاب سوالاتی را به ذهن متبادر می سازد که در ادامه می آید:
 
1⃣ آخوندی که طی یک سال گذشته به دلیل شرایط سخت اقتصادی دولت سه بار استعفا داده آیا در این روزهای دشوار شهرداریِ بدهکار تهران، شهردار سه ساله خواهد بود؟ آخوندی در استعفا خود اشاره داشته است که پایبندی به قانون،احترام به مالکیت فردی و اقتصاد مبتنی بر بازار در هیچ شرایطی نباید نقض شود و در تدبیر شرایط تحریم این سه اصل نقض میشود لذا آخوندی باید پاسخ دهد به عنوان شهردار تهران می تواند به این مبنای نظری خود پایبند باشد و شهرداری تهران که یک سازمان ورشکسته (با اوضاعی بحران تر از وزارت راه) را به خوبی اداره نماید؟
 
2⃣سوال دوم عدم پاسخگویی آخوندی بوده که همیشه مورد انتقاد رسانه هاست، او حتی درنهایت نه تنها در برابر عملکرد ضعیف ۵ ساله پاسخگو نشد بلکه حتی پس از استعفا با فرار رو به جلو، توپ را در زمین دولت انداخت تا بگوید با حسن روحانی اختلاف مبنایی داشته است در حالی که او مشخصا جزو تیم اولیه روحانی برای تشکیل کابینه بود و وزیر تازه آشنا شده ی دولت اعتدال نیست.
 
 آخوندی در تمام بحران های مختلف از راه بندان برفی تا تصادف قطار و سقوط هوایی در اقناع افکار عمومی ناموفق بود به طوری که سطح رضایت از او در نظرسنجی ها به کمترین حد رسید. حال این سیاستمدار نامحبوب چگونه می خواهد رضایت عمومی شهروندان را از اصلاحات بالا ببرد؟
 
3⃣نکته جالب اینکه آخوندی که قائم مقام لاریجانی در صداوسیما بوده در سال های گذشته بارها در جلسات مختلف به صورت علنی اعلام کرده که در انتخابات ۱۴۰۰ باید از علی لاریجانی حمایت کرد. مشخص نیست شورای شهر اصلاح طلب تهران چگونه رضایت می دهد که شهرداری (تنها نهاد در اختیار اصلاح طلبان) نیز جاده صاف کن انتخاباتی لاریجانی شود!
 
4⃣و در نهایت اینکه آخوندی که چنین اختلاف شدیدی با حسن روحانی دارد چگونه می خواهد پلی بین دولت و شهرداری ایجاد کند تا مشکلات شهر تهران حل شود و آیا قرار است شاهد تکرار تجربه قالیباف و احمدی نژاد باشیم که بخاطر اختلاف آنها شهروندان تهران در آن متضرر شدند؟!