تاریخ : 19:38 - 1397/09/11
کد خبر : 71410
سرویس خبری :
 

اگر اعصاب ندارید این غذا‌ها را مصرف کنید

اگر اعصاب ندارید این غذا‌ها را مصرف کنید

آهن یکی از مواد معدنی موثر بر سلامت جسمی و روحی است و کم‌خونی ناشی از فقر آهن، اکسیژن رسانی به بافت‌ها از جمله مغز و اعصاب را مختل می‌کند.

به گزارش کارگرانلاین، تغذیه تأثیری چشمگیر بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد، برای مثال هنگامی که مقداری زیاد شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید، این افزایش سطح قند‌خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و کار و روابط او را با اختلال روبرو می‌کند.
 
کمبود ویتامین B بیشترین دلیل بی اعصابی‌
ویتامین‌های گروه B B۱، B۲، نیاسین یا B۳ و... از قدیمی‌ترین ویتامین‌های دانش تغذیه است؛ ویتامین‌هایی که در حال حاضر فرم‌های شیمیایی مختلفی ازآنها شناسایی شده‌اند.
 
برای مثال فرم اسیدی نیاسین، اسید نیکوتینیک و فرم آمیدی آن اسید نیکوتین آمید یا ویتامین‌های دیگر مثل B۱۲ و فولیک است که کمبودشان می‌تواند بر عملکرد‌های مغزی موثر باشد و ممکن است به افسردگی‌های شدید منجر شود.
 
با امگا ۳ به سراغ آرامش اعصاب بروید
مستندات علمی موجود نشان‌دهنده بروز مشکلات مربوط به کمبود اسید‌های چرب امگا ۳ در افراد است که از این میان می‌توان به اختلال‌های دوقطبی، بیماری‌های اوتیسم و همین طور افسردگی‌های شدید یا افسردگی‌های دوران بارداری اشاره کرد. پس به مقدار کافی گردو، ماهی و میگو، تخم کدو و تخم کتان مصرف کنید.
 
منبع امگا ۳ در ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، قزل آلا، تن و شاه ماهی تعریف می‌شود، در گیاهان نیز روغن‌های سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوی امگا ۳ هستند، علاوه بر این، مواد غذایی غنی شده با امگا ۳ مانند برخی از نان‌ها، آبمیوه‌، روغن‌ و تخم‌مرغ مورد توصیه متخصصان تغذیه است.
 
تاثیر آجیل‌ها در آرامش اعصاب
این خوردنی‌های خوشمزه با داشتن مقدار قابل توجهی زینک، ویتامین B، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌ها برای مقابله با استرس قدرتمند عمل می‌کنند.
 
مصرف فلفل سیاه برای حفظ آرامش اعصاب
فلفل سیاه با افزایش متابولیسم بدن و تقویت اعصاب مرکزی و بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن سدی محکم در برابر استرس است.
 
مزایا تخم مرغ در آرامش اعصاب
تخم مرغ سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان سلنیوم و... است که با کاهش انسولین، استرس را کاهش می‌دهد.
 
فواید کلم بروکلی برای آرامش اعصاب
این کلم سبز رنگ ضد سرطان و چاقی است و مواد معدنی موجود در آن ضد استرس هستند.
 
تاثیر آلو در آرامش اعصاب
آلو میوه‌ای خوش مزه برای زیبایی و آرامش اعصاب است.
 
برای درمان از گیاهان کمک بگیرید
ریحان منبعی خوب از منیزیم است که باعث آرامش اعصاب، شل شدن عضلات و راحتی رگ‌های خونی می‌شود، همچنین در ریحان خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دیده شده که برای بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت روماتوئید) یا التهاب روده مفید می‌باشد. با مصرف مُشتی برگ ریحان به همراه غذا، علاوه بر مزه‌ای دلپذیر، مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد.
 
برای این که طعم و عطر ریحان از بین نرود، می‌توان آن را در انتهای پخت به غذا اضافه کرد.
 
گفتنی است که بادرنجبویه و بابونه نیز از سبزی‌های معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب است.
باشگاه خبرنگاران