پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:34 - 1400/07/19

خبر خوش برای کارکنان فاقد حق بیمه یا کسورات بازنشستگی

اقتصادی/وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرده در صورت پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی اعم از سهم دولت و مستخدم توسط کارکنان فاقد حق بیمه یا کسورات بازنشستگی سابقه خدمت آنان در چارچوب قوانین و مقررات موجود جزء سابقه خدمت دولتی محاسبه شود.

به موجب قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، قریب به ۸۵ هزار نیروی پیش دبستانی، حق التدریس غیر مستمر، آموزشیار نهضت سوادآموزی، آموزش دهنده مستمر نهضت سوادآموزی و خرید خدمات آموزشی که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ با این وزارت به صورت حق الزحمه‌ای همکاری داشته اند، به استخدام پذیرفته خواهند شد. 

  • از آنجایی که این افراد غالباً دارای سنین بالا هستند، بدیهی است پس از استخدام، متقاضی احتساب سنوات خدمت در سال‌های همکاری خواهند بود. این در حالی است که قریب به اتفاق افراد یاد شده فاقد پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی بوده و بعضاً فاقد سنوات خدمت تمام وقت می‌باشند و احتساب سابقه خدمت آنان برابر قانون از جمله ماده (۱۰۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مقدور نیست. 
  • لذا به منظور حل مشکل یاد شده وعدم ایجاد بار مالی سنگین برای دولت، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرده در صورت پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی اعم از سهم دولت و مستخدم توسط این افراد، سابقه خدمت آنان در چارچوب قوانین و مقررات موجود جزء سابقه خدمت دولتی محاسبه شود و در راستای اجرایی شدن پیشنهاد فوق، «لایحه الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۹۷» را جهت بررسی و سیر مراحل قانونی در مجلس شورای اسلامی، به دولت ارایه کرده است. 

گفتنی است پیشنهاد یاد شده هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک مراحل بررسی و تصمیم گیری را طی می‌کند

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین