پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:17 - 1400/07/23

تمام مشکلات قلبی و عروقی را در پاییز با این میوه نابود کنید

سلامت/خرمالو، یکی از بهترین میوه‌های پاییزی است که منبع غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌‌ها محسوب می‌شود. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که خوردن این میوه می‌تواند از تصلب شریان و عوارض آن جلوگیری کند. طعم شیرین خرمالو به خاطر مقدار فراوان قند به‌خصوص فروکتوز و گلوکز است.

خرمالو جزء میوه‌های انرژی‌زاست و هر 100 گرم آن 70 کیلوکالری انرژی دارد و بیشترین مقدار فیبر خرمالو در پوست آن است. رنگ نارنجی این میوه به‌خاطر رنگدانه‌های متعدد مانند کاروتنوئیدها، فلاونوییدها، لیکوپن و گِزانتین است. خرمالو مانند انبه، طالبی و زردآلو سرشار از پروویتامینA یا بتاکارتن است. میزان ویتامین C نیز با توجه به رسش میوه متفاوت خواهد بود. از نظر موادمعدنی نیز خرمالو میوه ایده‌آلی است و علاوه بر پتاسیم بالا حاوی کلسیم، فسفر و مقدار کمی آهن، مس، منگنز، منیزیم و سدیم است. 

  • آنتی‌اکسیدان‌های سرشار خرمالو خواص متعددی برای سلامت بدن به‌خصوص مقابله با بیماری‌های قلبی‌عروقی دارد. همچنین، مصرف این میوه به کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون کمک می‌کند و فیبرهای آن در بهبود متابولیسم چربی‌ها تاثیر دارند. مطالعات نشان می‌دهد که خرمالو در پیشگیری از تصلب شریان و عوارض آن نیز موثر است. 
  • در ضمن، کاروتنوییدها و فلاونوییدهای خرمالو در مقابله با استرس اکسایشی نقش دارند و می‌توانند زمینه بروز بیماری‌های ناشی از عملکرد رادیکال‌های آزاد مانند سرطان‌ها و عوارض آلاینده‌های جدی را کاهش دهند. پس در فصل این میوه، آنرا از دست ندهید! 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین