پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00005:05 - 1400/07/26

دو میلیارد دلار ارز برای واردات پوشاک از کشور خارج می‌شود

اقتصادی/مسئول تحقیق و تفحص از صنعت نساجی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد تولیدکنندگان پوشاک کشور از بخش خصوصی هستند، گفت: در شرایطی که کشور دچار کمبود ارز است حدود ۲ میلیارد دلار ارز برای پوشاک خارجی از کشور خارج می‌شود.

 علی جدی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه باید اراده‌ای برای برخورد، پیگیری و شناسایی قاچاق در کشور در خودمان ایجاد کنیم، افزود: قوانین در این باره دست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را باز گذاشته است.
او ادامه داد: مبادی قاچاق هم در کشور کاملا شناخته شده است و چیز پیچیده‌ای نیست که برای ستاد مبارزه با قاچاق، شناخته شده نباشد و این ستاد به راحتی می‌تواند برای مقابله با آن ورود کند، اما هر زمانی از آن‌ها می‌خواهیم ورود کنند، می‌گویند بخشی را کولبران وارد می‌کنند که نمی‌شود با آن‌ها برخورد کرد، زیرا شغل و معیشت آن هاست. اما این را نمی‌گویند که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار قاچاق پوشاک، شاید بیش از صد‌ها هزار شغل را در کشورمان زمین زده است و شاید اگر جلوی این قاچاق گرفته و تولید داخلی تقویت شود، تعداد زیادی شغل ایجاد می‌شود که به کولبری نیازی نخواهد بود.

منبع: صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین