پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:45 - 1400/07/27

تناقض در اطلاع رسانی به سبب پیچیدگی موضوع کرونا در جهان

یک عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا: پیچیدگی موضوع کرونا فقط به ایران اختصاص ندارد و در کشور‌های دنیا مشاهده شده است که باعث برخی تناقض‌ها می‌شود.

تناقض در اطلاع رسانی به سبب پیچیدگی موضوع کرونا در جهاندکتر مجید مختاری افزود: بیماری کرونا بسیار نوین است و مشکل بازگشایی مدارس نیز بسیار حساس و بزرگ است.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: زمانی که دو دوز واکسن کرونا تزریق شود و ۱۴ روز از دومین تزریق بگذرد ایمنی کامل کسب می‌شود و هر چقدر میزان ایمنی کامل در جامعه افزایش یابد زنجیره کرونا قطع خواهد شد.
وی گفت: زمانی که ۸۰ درصد از شهروندان جامعه ایمنی کامل کسب کرده باشند اجتماع را محصور کرده و محدود شده است.
دکتر مختاری افزود: در این شرایط اگر احتمال انتقال کرونا در مدارس وجود داشته باشد، اما درصد آن محدود می‌شود و میزان انتقال آن در کل جامعه کاهش می‌یابد.
وی گفت: کشور‌هایی که مدارس را با موفقیت بازگشایی کرده‌اند درصد واکسیناسیون در جامعه شان بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده است و کشور ما نیز به زودی به این ارقام دست خواهد یافت.
دکتر مختاری افزود: بر اساس مطالعات بین المللی افرادی که در مدارس بدون علائم بیماری را منتقل می‌کنند شمار قابل توجهی از معلمان کارکنان و دانش آموزان را تشکیل می‌دهند.
وی اضافه کرد: علاوه بر توجه به واکسیناسیون تمام شهروندان آماده سازی مدارس در زمینه تهویه هوا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و امکان شستشوی دست‌ها و رعایت کامل شیوه نامه‌ها در مدارس مورد تاکید است که از جمله وظایف دست اندرکاران در آن بخش محسوب می‌شود.
این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا تاکید کرد:در دو سال گذشته این کمیته مشاوره‌های لازم در این زمینه را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.
دکتر مختاری اضافه کرد: بر اساس آخرین مطالعات ویروس کرونا در سطوح فاضلاب و حتی هوا وجود دارد و تنها راه مقابله افزایش واکسیناسیون در بین دانش آموزان و جامعه است.
وی گفت: حدود ۲۲ درصد از کل شهروندان به ایمنی کامل از تزریق دُز واکسن و گذشت ۱۴ روز از تزریق دوم آن رسیده‌اند، اما خوشبختانه با توجه به سرعت واکسیناسیون در کشور که میزان تزریق در یک هفته ما برابر با جمعیت برخی از کشور‌های مجاور است به زودی به پوشش واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه دست خواهیم یافت که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.
دکتر مختاری با بیان اینکه تا حداکثر یک ماه و نیم آینده به این موفقیت خواهیم رسید افزود: دانش آموزان نیاز به حضور در اجتماع و مدارس را دارند و به صورت معقول راهی برای مقابله با مخاطرات دوجانبه بیماری و پاسخ به نیاز‌های آموزشی نسل آینده ضروری است.
وی گفت: به زودی واکسن‌های داخلی در کشور مورد تایید جهانی قرار خواهند گرفت و خوشبختانه تاکنون مخاطره ویژه‌ای پس از تزریق واکسیناسیون در کودکان دیده نشده است.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین