پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:04 - 1400/09/07

۹ قدم اصلی برای انجام روتین مراقبت از پوست مناسب پوست های خشک

کارگر آنلاین/اگر بعد از حمام احساس می کنید که پوست شما سفت شده و انعطاف لازم را ندارد یا در طول روز دچار پوسته پوسته شدن می شود...

اگر بعد از حمام احساس می کنید که پوست شما سفت شده و انعطاف لازم را ندارد یا در طول روز دچار پوسته پوسته شدن می شود؛ بنابراین باید بدانید که این نشانه ها خبر از خشک بودن پوست شما داده و این پوست رطوبت کافی را ندارد. البته خشکی پوست به بیماری خطرناکی منجر نمی شود ولی به زیبایی و سلامت پوست شما می تواند لطمه وارد کند. ما در ادامه این مقاله به چند قدم اصلی برای انجام روتین مراقبت از پوست خشک می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.
1.استفاده از آب ولرم
شستن صورت
بسیاری از ما تصور می کنیم که برای تمیز شدن بهتر پوست باید از آب داغ و گرم استفاده کنیم در حالیکه این کار به شدت به پوست خشک آسیب می رساند. آب گرم چربی ضروری بر روی پوست را از بین برده و موجب خشکی بیشتر آن می شود. به همین دلیل هم بهترین روش برای شستن پوست خشک شستشوی آن با آب ولرم است.
2.مصرف محصولات ملایم پوستی
برای تمیز کردن پوست خود نباید به سراغ مواد بهداشتی قوی بروید زیرا این محصولات پوست خشک را خشک تر می کنند و شما باید مناسب شرایط پوستی خود از این محصولات استفاده کنید. برای تمیز کردن پوست شما می توانید از نمک حمام یا بمب وان هم استفاده کنید. این محصول به خصوص برای پاهای خشک بسیار مفید است. نمک حمام در کنار لایه برداری بی نظیر ، به پاک سازی درست پوست هم کمک کرده و به شکل قالب های مختلف کوکتل پدیکور ، کوکتل مانیکور ،کوکتل پا و غیره وجود دارد. برای خرید انواع نمک حمام باید بدانید که قیمت آنها بستگی به حجم آنها داشته و از 15 هزار تومان شروع می شود.
3. لایه برداری پوست
زمانی که پوست خشک شده و سلول های مرده بر روی آن ایجاد می شود این موضوع موجب آسیب به بافت پوست می گردد و کدر شدن پوست را به همراه دارد. لایه برداری روشی بسیار موثر برای از بین بردن بافت مرده پوست است و مواد مضر را هم از آن دور می کند. بهتر است برای مراقبت بهتر از پوست خشک هفته ای یک بار از اسکراب پوست صورت استفاده کنید.
4. ماسک مرطوب کننده
ماسک صورت
شما می توانید پس از استحمام در کنار کرم های مرطوب کننده از انواع روغن و ماسک استفاده کنید. شما باید ابتدا چند قطره روغن را بر روی پیشانی، اطراف بینی، گونه ها، چانه و گردن ماساژ دهید و سپس می توانید بر روی آن از مرطوب کننده استفاده کنید. در این صورت رطوبت چندین برابری به پوست شما وارد می شود. ماسک صورت و بدن به هیدراته کردن و سم زدایی از پوست صورت و بدن شما کمک می کند. خرید ماسک صورت از بهترین برندها موجود در بازار می تواند در انواع ورقه ای یا نقابی باشد که قیمت آنها بستگی به برند و حجم آنها دارد. بهتر است هفته ای یک یا دو بار هم از ماسک صورت برای جوش و برای منافذ باز صورت هم استفاده کنید زیرا این ماسک ها می توانند منافذ پوست را بسته نگه داشته و جای جوش را بهبود بخشند.
5. استفاده از بخور سرد
بسیاری از مشکلاتی که برای انواع پوست به خصوص پوست خشک به وجود می آید ناشی از اشتباهات رایج آرایشی است. برای این کار یکی از اقدامات ساده ای که می توانید انجام دهید تا جذابیت و شادابی به پوست شما بازدگردد؛ استفاده از بخور سرد است. این کار به تامین رطوبت پوست شما کمک می کند. شما می توانید هر شب بعد از انجام روتین پاکسازی و استفاده از مرطوب کننده از بخور سرد بر روی صورت خود استفاده کنید. بخور سرد علاوه بر فوایدی که دارد، به از بین بردن سلول های مرده کمک کرده و می تواند سطح پوست را ضد عفونی کند.
6. خرید محصولات آرایشی متناسب با پوست
انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی متناسب با پوست خشک هم بسیار اهمیت دارد بنابراین در هنگام خرید لوازم بهداشتی و آرایشی دقت داشته باشید که بر روی آنها تاکید کرده باشد که مناسب پوست های خشک است.
7. استفاده از کرم دور چشم
یکی از قسمت هایی که در پوست های خشک بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد، اطراف چشم ها است. اطراف چشم معمولا نازک تر و حساس تر است و در برابر افزایش سن مانند چین و چروک و گودی هم بسیار آسیب پذیرتر است. استفاده از یک کرم دور چشم باکیفیت موجب روشنایی و نرمی و افزایش استحکام پوست شده و باید به صورت ضربه ای و شب ها بر روی پوست استفاده شود.
8. استفاده از ضد آفتاب
اشعه آفتاب هم می تواند خشکی موجود بر روی پوست خشک را تشدید کند. بنابراین شما با استفاده از ضد آفتاب از تشدید خشکی پوست خود جلوگیری کرده و از خطر ابتلا به سرطان پوست هم جلوگیری می کنید. ضد آفتاب کمک می کند تا نشانه های کهولت سن هم کاهش پیدا کند. کارشناسان توصیه می کنند که کرم ضد آفتابی استفاده کنید که ضریب محافظت آنها عدد 30 یا بیشتر باشد. به خصوص در روزهای آفتابی تابستان این ضریب محافظت باید بیشتر هم باشد.
9. دیگر نکات مهم برای روتین مراقبت از پوست خشک

پس از شستشوی پوست، به سرعت پوست خود را خشک کنید.
خشک کردن پوست در هوای آزاد برای پوست شما ضرر دارد.
تبخیر شدن آب بر روی پوست، رطوبت موجود بر روی پوست را تبخیر کرده و این موضوع موجب خشکی بیشتر پوست می گردد.
برای شستشوی پوست خشک به هیچ عنوان از صابون استفاده نکنید. صابون چربی موجود بر روی پوست را از بین می برد.
محصولات دارای ویتامین C، اسیدهای میوه ای و رتیونل برای پوست خشک مضر هستند.
هرگز با آرایش نخوابید.
از خوردن غذاهای سرخ شده و فست فود پرهیز کنید.
سیگار نکشید. کشیدن سیگار موجب خشکی شدید پوست می شود.

منبع: نمناک
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین