پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:37 - 1400/09/16

۳ ماسک خانگی برای رفع خستگی

با این ماسک های خانگی صورتی بانشاط داشته باشید

کارگر آنلاین| در این روزها خانم‌ها بیشتر درگیر خانه‌تکانی هستند و شاید کمتر وقت کنند به پوست‌شان برسند. برای رفع خستگی پوست و شاداب شدن پوست‌تان انواع ماسک وجود دارد.

به گزارش کارگر آنلاین ماسک‌های طبیعی برای پوست خسته و کدر می‌تواند خستگی را از پوست صورت شما بیرون و پوست صورت‌تان را شاداب و سرحال کند.

  • ماسک توت‌فرنگی و روغن بادام برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک پوست صورت را درخشان‎‌تر می‌کند و آثار خستگی را از بین می‌برد. برای تهیه این ماسک، توت‌ فرنگی را له و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید.

روی صورت بزنید و ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید و بعد با آب گرم بشویید. توت‌فرنگی مملو از ویتامین‌هایی است که برای پوست مفیدند و روغن بادام هم باعث لطافت پوست می‌شود.

  • ماسک زرده تخم مرغ و عسل برای رفع پوست کدر

این ماسک می‌تواند به‌راحتی سیاهی دور چشمان و پوست‌های لک شده را از بین ببرد. اگر دور چشمان‌تان سیاه شده و پوست‌تان لک آورده و تیره شده، ماسکی از زرده تخم مرغ و گردو و عسل تهیه کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید.

  • ماسک ماست برای پاکسازی و روشن شدن پوست

ماست شیرین دو تا سه قاشق غذاخوری، بلغور جو دو سر دو قاشق غذاخوری، عسل یک قاشق غذاخوری

بلغور جو دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاک‌سازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست و یک ماده ضدباکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌کند.

داخل یک ظرف، ماست، جو دو سر و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملا یکدست شود؛ سپس آن را روی پوست صورت‌تان بمالید. توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهان‌تان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس با آب ولرم شست‌وشو دهید و پوست را به آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوست‌تان خنک شود قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین