پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:31 - 1400/10/27

شکرگزاری سلامتی را بهبود می‌بخشد

اگر می خواهید سلامت باشید این عمل را به جا آورید

کارگرآنلاین | مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد افرادی که به طور مستمر در طول روز شکرگزاری می‌کنند، فشار خون و ضربان قلب منظمی دارند. همچنین میزان استرس این افراد بسیار کم است و خواب با کیفیتی دارند.

به گزارش کارگرآنلاین، مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد افرادی که به طور مستمر در طول روز شکرگزاری می‌کنند، فشار خون و ضربان قلب منظمی دارند. همچنین میزان استرس این افراد بسیار کم است و خواب با کیفیتی دارند.

در این مطالعه حدود پنج هزار داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند. در گوشی هوشمند این افراد یک نرم افزار به نام  MyBPLab نصب شد که دارای حسگر فشار خون و ضربان قلب بود. از حسگرهای اپتیکی نیز استفاده شد که امواج نوری متفاوتی را از طریق بافت بدن ارسال می‌کردند تا تغییرات حجم خون را تشخیص دهد و با استفاده از یک الگوریتم در گوشی هوشمند، ‌فشار خون را اندازه‌گیری کند. پس از آن سطح استرس و شیوه زندگی داوطلبان مورد بررسی دقیق گرفت.

نتایج نشان داد افرادی که در طول روز شکرگزاری می‌کنند، فشار خون و ضربان قلب منظمی دارند.

در ادامه آمده است که میزان استرس این افراد بسیار کم است و خواب با کیفیتی دارند. کاهش افسردگی و افزایش صبر و تحمل هنگام مشکلات از دیگر مزایای شکرگزاری است.

مطالعات نشان می‌دهد شکرگزاری باعث می‌شود جنبه‌های مثبتی که در روز اتفاق می‌افتد در ذهن برجسته شود و خوش‌بینی باعث می‌شود جنبه‌های منفی روز به حداقل کاهش یابد که نتیجه هر دو کاهش استرس و افزایش آرامش است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین