پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:34 - 1400/10/29

سرگردانی کارگران بازنشسته هفت تپه ادامه دارد

کارگر آنلاین | نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران بازنشسته مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از ماه پایانی سال ۹۹ تاکنون معطل دریافت کامل مطالبات سنواتی و مرخصی ذخیره خود هستند.

منابع کارگری در هفت تپه در تماسی گفتند: کارگران بازنشسته‌ای که از اسفند سال ۹۹ تاکنون از طریق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، همچنان بابت بخشی از مطالبات خود از کارفرما طلبکارند.

  • گفته می‌شود پس از تسویه حساب، این کارگران بخشی از مطالبات بازنشستگی خود را به صورت قانونی دریافت کردند اما قسمت باقیمانده مزایای آن‌ها که مربوط به سنوات و مرخصی ذخیره می‌شود، به صورت کامل پرداخت نشده و از قرار معلوم کارگران هنوز با کارفرما اختلاف نظر دارند.
  • این گروه از کارگران در تشریح مطالبات خود افزودند: بعد از آنکه کارفرما مطالبات بازنشستگی‌ ما را پرداخت کرد، متوجه شدیم، در نحوه محاسبه سنوات بازنشستگی‌مان کوتاهی شده و ذخیره مرخصی ما هم محاسبه نشده است.
  • این کارگران با بیان اینکه بعد از سال‌ها تلاش با شناخت قوانین جاری کشور و عرف کارگاه درخصوص پرداخت ۴۵ روز سنوات و رای اخیر دیوان درخصوص نحوه پرداخت سنوات با مزایا که فصل‌الخطاب است، تصمیم به بازنشستگی گرفتیم، در ادامه افزودند: انتظار داشتیم بعد از ۲۰ سال کار و تلاش مدیریت فعلی مجتمع، مطابق عرف کارگاه و رای و قوانین بالادستی که ملاک عمل است مزایای ما را با ۴۵ روز پرداخت کند اما کارفرما با تفسیر غلط از قانون و رای دیوان آنچه به عنوان سنوات به ما پرداخت کرده، بر اساس قانون و عرف نبوده است.

آن‌ها با انتقاد از کارفرما و مسئولان اداره کار افزودند: علارغم اینکه اسناد قانونی مطالباتمان به مدیریت و مسئولان اداره کار شهرستان شوش و استان ارائه شده اما کسی از احقاق حقوق و پرداخت کامل مطالبات بازنشستگی‌ ما حمایت نمی‌کند.

 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین