پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:23 - 1400/11/01

بدون این دانه ی سیاه صبحانه نخورید

کارگرآنلاین|از آنجا که خواص سیاه دانه باعث کنترل قند خون و تنظیم کربوهیدرات‌ها می‌شود؛ در کاهش وزن بسیار موثر است. همچنین سیاه دانه با داشتن مقدار زیادی مواد معدنی، ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و انواع اسیدهای چرب مورد نیاز بدن و آنتی‌اکسیدان‌ها در حفظ سلامتی بدن در رژیم‌ها نیز موثر است. سیاه‌دانه سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به دفع مواد سمی و پرکردن معده و ایجاد احساس سیری در شما کمک کند. همچنین سیاه دانه می‌تواند از نفخ جلوگیری کرده و یکی از عوامل موثر در کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون ‌باشد.

خواص سیاه دانه علاوه بر کاهش چربی شکمی، موجب تقویت حافظه، بهبود سلامت قلب و کاهش فشارخون و تسکین دردهای مفصلی و سردردهای عصبی و کنترل دیابت نیز می‌شود. می‌توانید سیاه‌دانه را بسته به ذائقه خودتان به صورت دانه‌های ساییده شده یا به صورت روغن استفاده کنید. چنانچه مایل به استفاده از آن‌ها هستید، باید یک قاشق چایخوری دانه ساییده شده به همراه یک قاشق عسل را در نصف لیوان آب حل کنید و میل نمایید. در صورت تمایل به استفاده کردن از حالت روغنی آن، باید یک قاشق چای خوری روغن آن را با کمی عسل مخلوط کرده و همراه با آب میل نمایید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
بانک رفاه کارگران