پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:30 - 1401/02/03

هنوز حقوقِ اول کارگران واریز نشده، قیمت‌ها روند صعودی پیدا کرده است

کارگر آنلاین| دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد گفت: از ابتدای سال و در حالی که هنوز کارگران و بازنشستگان اولین حقوق خود را نگرفته اند، قیمت‌ها روند صعودی را در پیش گرفته و اشک حقوق بگیران را درآورده است.

عبدالله رئیسی (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد) با تاکید بر گرانی قیمت کالاهای اساسی در روزهای ابتدایی سال جاری گفت: مسئولان باید بدانند که حقوق بگیران درآمد ثابتی دارند و چنانچه با این درآمد ثابت نتوانند هزینه‌های روزمره ناشی از سوءمدیریت دولت را تامین کنند، با چالش‌های جدی روبرو خواهند شد.

رئیسی از ضعف مدیریت در دولت‌ها انتقاد کرد و گفت: نتیجه مدیریت ضعیف مسوولان مدیران کنونی، تورم سرسام آور، کاهش قدرت خرید جامعه، پایین آمدن رفاه نسبی و سقوط جامعه به زیر خط فقر بوده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد با ابراز تاسف از زمزمه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که دولت به دنبال آن است، گفت: مدیرانی که ده‌ها میلیون حقوق می‌گیرند، هرگز نمی‌دانند که با تغییر جزیی در اعداد و ارقام، چه بلایی به سفره کارگران و حقوق‌بگیران می‌آید.

رییسی با اعلام اینکه در بودجه سال جاری قیمت ارز به ۲۳ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: گویا آقایان واقعاً نمی‌دانند با افزایش چندین برابری قیمت ارز و حذف ارز دولتی چقدر اقتصاد به چالش کشیده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد نسبت به تبعات کاهش شدید قدرت خرید مردم هشدار داد و گفت: مردم برای تهیه کالاهای اساسی مشکل دارند تا چه رسد به اینکه بخواهند زندگی متوسطی داشته باشند.

وی افزود: اگر قدرت خرید مردم بالا برود، کالاهای تولید شده به فروش می‌رود، زیرا مردم آن‌ها را می‌خرند، اما وقتی حقوق‌بگیران که عمده‌ترین اقشار جامعه هستند، نمی‌توانند هزینه‌های خورد و خوراک‌شان را تامین کنند، نباید انتظار نداشته باشیم که به غیر از کارخانجات مواد غذایی، بخش‌های دیگر چرخه اقتصادی حرکت داشته باشد.

رئیسی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری در سیاستهای تامین اجتماعی تاکید کرده‌اند که باید قدرت خرید مردم حفظ شود، گفت: از ابتدای سال و در حالی که هنوز کارگران و بازنشستگان اولین حقوق خود را نگرفته‌اند، قیمت‌ها روند صعودی را در پیش گرفته و اشک حقوق بگیران را درآورده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرکرد افزود: در صورت ادامه این روند، نه تنها قدرت خرید مردم حفظ نمی‌شود، بلکه درصد بیشتری از جامعه به زیر خط فقر، فقر مطلق و حتی فلاکت سقوط خواهند کرد

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین