پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:04 - 1401/03/03

روش های طبیعی برای داشتن موهای نرم و ابریشمی

کارگر آنلاین| برای داشتن موهای نرم و ابریشمی باید از آن مراقبت کرد و مواد مغذی مورد نیازش را به آن رساند، به این منظور می توانید از روغن ها و ماسک موهای طبیعی استفاده کنید.

با استفاده از یکسری تکنیک های مناسب می توانید موهایی نرم و ابریشمی داشته باشید فقط کافی است ابتدا دقت کنید که آن ها را کم تر شسته و از محصولات ملایم برای شستشو استفاده کنید اما با این حال همه ما می دانیم که استفاده مداوم از اتوی مو و سشوار نیز آسیب های جبران ناپذیری به موها می زند.

1. استفاده از روغن نارگیل :

با استفاده از روغن نارگیل می توانید رطوبت رسانی مناسبی برای مو داشته باشید . کافی است یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را داغ کنید و برای مدتی در دمای منزل نگهداری کنید تا کمی نرم شود و سپس روغن را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید.

توجه داشته باشید که تمام موهایتان به روغن آغشته شود . درمرحله بعد موهایتان را شانه زده و با یک کلاه یا پلاستیک آن ها را بپوشانید و به مدت یک ساعت یا شب تا صبح صبر کنید و در نهایت با شامپو به خوبی شسته و ابکشی نمایید و پس از خشک شدن موها نتیجه شگفت انگیز روغن نارگیل را مشاهده خواهید کرد.

از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید زیرا برای موارد ارایشی و زیبایی مناسب می باشد.

2. روغن زیتون :

با استفاده از روغن زیتون نیز می توان موهایی صاف و ابریشمی داشت ، به این صورت که همانند روغن نارگیل ، مقداری روغن زیتون را به سرتاسر موها مالیده و شانه بزنید و پس از آن موها را با یک کلاه و یا پلاستیک پوشانده و به مدت یک ساعت صبر کنید و در نهایت به خوبی شسته و طبق معمول خشک کنید.

روغن زیتون

3. با استفاده از سفیده تخم مرغ ماسک مو تهیه کنید :

به این منظور سفیده دو عدد تخم مرغ را جدا کرده و در ظرفی ریخته و خوب هم بزنید . پس از آن در حمام ، ابتدا موهایتان را مرطوب کرده و سفیده تخم مرغ را سرتاسر موهایتان مالیده و تا اخر حمام صبر کنید . در نهایت با آب سرد شستشو دهید زیرا آب گرم ممکن است باعث پختگی سفیده ها شود.

درصورت تمایل می توانید دو قطره روغن لیمو را نیز به سفیده ها اضافه کرده تا عطر و طراوت خوبی را به موها ببخشد.

4. با استفاده از عسل و موز ماسک مو تهیه کنید:

زیرا عسل سبب درخشندگی ، نرم و ابریشمی شدن موها شده و موز خاصیت رطوبت رسانی را برای موها دارد . برای تهیه این ماسک ابتدا یک موز را به خوبی له کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی مخلوط کنید و سپس در حمام ابتدا موهایتان را مرطوب کرده و این ماسک را سرتاسر موهایتان اعمال کنید . مدتی صبر کرده و زمانی که قصد دوش گرفتن داشتید موهایتان را شامپو زده و به خوبی شستشو وآبکشی نمایید.

5. روغن آرگان :

این روغن از درختی به دست می آید که در مراکش رشد می کند . روغن آرگان خواص ترمیم کنندگی ، درخشندگی ، صاف و ابریشمی شدن موها را دارد . این روغن به قدری سبک است که می توان حتی پس از حمام و زمانیکه هنوز موها مرطوب هستند نیز از آن استفاده کرد.

به این منظور بعد از حمام موهایتان را شانه زده و روغن ارگان را سرتاسر موها بمالید . نیازی نیست که این روغن را به ریشه موها بمالید زیرا این قسمت از موها رشد نسبتا سریعی خواهند داشت.

روغن آرگان

6. ماسک زرده تخم مرغ و روغن زیتون :

به این منظور چند زرده تخم مرغ را در ظرفی جدا کرده و با مقداری روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید و یک ساعت قبل از حمام این ماسک را برروی موهایتان اعمال کرده و با کلاه یا پلاستیک آن ها را بپوشانید و در نهایت موهایتان را به خوبی آبکشی کنید . این عمل را می توانید حداقل یکبار در هفته انجام دهید.

7. سرکه سفید :

کافی است بعد از شستشوی موها، آن ها را ابتدا با مخلوط آب و سرکه سفید ترکیب کنید و مدتی صبر کرده و درنهایت با آب سرد آبکشی نمایید.

8. آبلیمو :

به طور مرتب موهایتان را با آب لیمو خیس کرده و در نهایت آن ها را با آب سرد فراوان آبکشی کنید . آبلیمو موها را زیبا ، نرم و ابریشمی خواهد کرد.

9. روغن بادام :

اگر موهای خشکی دارید با استفاده از روغن بادام می توانید رطوبت را به آن ها برگردانید ، به این منظور قبل از حمام موهایتان را به روغن بادام اغشته کرده وبا یک کلاه یا پلاستیک آن ها را بپوشانید و بعد از یک ساعت موها را به خوبی شستشو دهید.

روغن بادام
نکاتی برای نرم و ابریشمی شدن همیشگی موها

همچنین علاوه بر موارد ذکر شده رعایت یکسری نکات نیز می تواند موها را برای همیشه نرم و ابریشمی کند که عبارتند از :

روتین مناسب شستشو موهایتان را پیدا کنید :

برخی از افراد 2-3 بار در هفته موهایشان را شستشو می دهند در حالیکه عده ای تنها به دلیل چرب شدن سریع یک روز در میان آن ها را می شویند.

هنگام آبکشی موی سر از آب سرد استفاده کنید :

در ابتدا ممکن است این امر کمی سخت به نظر برسد اما اگر موهایی نرم و ابریشمی می خواهید این کار را انجام دهید . آب سرد به ساقه موها کمک می کند تا صاف و درخشان بنظر برسند . آب گرم اثری متضاد را برای موها دارد و باعث خشکی و مجعد شدن آن ها می شود.

محصولات شوینده ی مناسب با موی خود را خریداری کنید :

بعد از آبکشی موها از لوسیون های تقویت کننده و نرم کننده استفاده کنید زیرا علاوه بر نرم و ابریشمی شدن موها ، آن ها را از عوامل خارجی نیز محافظت خواهد کرد.

تغذیه سالمی داشته باشید :

به این منظور از سبزیجات و میوه های دارای ویتامین A ،B و زینک غافل نشوید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین