پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:01 - 1401/03/08

علت تا درمان پوسته پوسته شدن صورت

کارگر آنلاین | علت پوسته پوسته شدن صورت چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟ برای پوسته پوسته شدن صورت استفاده از درمان های گیاهی و طب سنتی بسیار مناسب و کاربردی هستند.

به گزارش کارگر آنلاین ، پوست صورت شما نازک ترین پوست کل بدنتان است، در نتیجه بسیار شکننده و مستعد آسیب است و می تواند پوست پوست شود. این حالت تحریک کننده است و همچنین می تواند شما را در مورد ظاهرتان نگران کند. پوست ظریف روی صورت شما به دلایل مختلفی لایه برداری می شود، بنابراین مهم است که ابتدا علت را بدانید. شایع ترین علت پوسته پوسته شدن، آفتاب سوختگی محسوب می شود که در کنار علل دیگری که در ادامه خواهیم گفت موجب پوسته پوسته شدن پوست صورت می شوند.

دلایل دیگر پوست پوست شدن صورت، عبارتند از:
-قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی سخت.

-روشی نامناسب برای مراقبت از پوست

-استفاده کردن از محصولات مراقبت از پوست سخت.

-واکنش آلرژیک به مواد آرایشی، محصولات مراقبت از پوست و یا حتی لاک ناخن.

-زندگی در منطقه بسیار آلوده.

-اختلالات پوستی و یا مشکلات پزشکی مانند اگزما، پسوریازیس، سیستم ایمنی ضعیف، درماتیت و عوارض جانبی مواد شیمیایی یا داروها.

اگر پوست صورت شما پوسته پوسته می شود، ممکن است علائمی چون خشکی پوست، خارش، قرمزی، جوش، زبری یا سوهان مانند، و همچنین خونریزی داشته باشید.

اگر مشکل در مرحله اولیه مراقبت نشود، ممکن است منجر به عفونت پوستی شود.

در حالی که هیچ چیز برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست صورت نمی گیرد، شما می توانید از برخی درمان های خانگی ساده را برای مرطوب نگه داشتن پوست، جلوگیری از تحریک و بهبود التیام استفاده کنید.

۱. آفتاب سوختگی:

این رایج ترین دلیل پوسته پوسته شدن پوست است. آفتاب سوختگی به خاطر قرار گرفتن در معرض اشعه شدید اشعه ماورا بنفش خورشید بدون محافظت کافی (عینک یا ضد آفتاب) رخ می دهند. پرتوهای UV سلول های پوست شما را می کشد که باعث قرمزی و احساس سوزش می شود، پوست مرده شروع به بریده شدن می کند و سلول های جدید پوست جایگزین آن ها می شوند.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد:

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰، بهترین روش برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است.

۲. سوختگی شیمیایی یک از علل پوسته پوسته شدن صورت:
پیلینگ شیمیایی که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است، دلیل دیگری برای پوسته پوسته شدن پوست هستند. افراد برای خلاص شدن از پوست آسیب دیده این کار را می کنند و ممکن است باعث تاول زدن پوست قبل از شروع کردن پوست اندازی شود.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد:

حتما با مشورت پزشک این کار را انجام دهید. استفاده از پیلینگ باعث آسیب بیشتر به پوست شما می شود.

۳. درمان موضعی از دلایل پوسته پوسته شدن صورت:
درمان های موضعی مانند رتینوئید ها و بنزوئیل پراکسید باعث علایم شایع پوست می شوند. این درمان ها که برای کنترل آکنه و چروک به کار می روند, پوست شما را خشک می کنند و منجر به پوسته شدن می شوند.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد:

اگر شما در حال استفاده از این داروهای موضعی هستید، با متخصص پوست مشورت کنید و ببینید آیا می توانید میزان مصرف را کم کنید یا خیر. اگر پوست شدیداً حساسی دارید، بهتر است از این درمان ها صرف نظر کرده و ترکیبات ملایم تر را انتخاب کنید.

۴. خشکی از دلایل پوسته پوسته شدن صورت:
این یک عامل رایج دیگر برای پوسته پوسته شدن پوست است، مخصوصاً در طول زمستان. وقتی پوست شما خشک است، لایه های بالایی به علت قرار گرفتن در معرض سرما، آب و هوای سرد به اندازه کافی آبدار نیستند. این منجر به جابجایی زودرس سلول های پوست و پوسته شدن آن می شود.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد:

دقت کنید که پوست شما در طول روز مرطوب بماند. شما می توانید این کار را با مصرف زیاد آب و اعمال مرطوب کننده بر پایه منظم انجام دهید، همچنین استفاده از تمیز کننده های ملایم صورت نیز مهم است که پوست شما را خشک نکند.

۵. آلرژی ها از دلایل پوسته شدن پوست:
واکنش های آلرژیکی نیز می توانند منجر به پوسته شدن پوست شوند. ممکن است نسبت به محصولاتی که از آن استفاده می کنید ، حساسیت داشته باشید.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد:

با یک متخصص پوست مشورت کنید تا مشخص کنید که آیا ممکن است نسبت به محصولاتی که از آن ها استفاده می کنید واکنش آلرژیک داشته باشید یا خیر. اگر بله، استفاده از محصول را متوقف کرده و جایگزین های را پیدا کنید.

هنگامی که متوجه آن محرک ها شدید، قبل از خرید محصولات جدید لیست ترکیبات را بخوانید.

۶. مشکلات پوستی از دلایل پوسته پوسته شدن صورت:
مشکلات پوست مانند اگزما، پسوریازیس، و درماتیت سبورهیک اغلب منجر به خارش پوست می شود که باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود. این شرایط ممکن است مزمن باشد و برخی از آن ها ممکن است درمان نداشته باشند. با این حال، می توان آنها را کنتر کرد.

چگونه می توان از آن جلوگیری کرد:

مهم ترین مسئله در هنگام برخورد با پوست ملتهب این است که پوست خود را با نوشیدن مقدار کافی آب و با استفاده از مرطوب کننده خوب حفظ کنید.

از محصولات هیپوالرژیک، تمیز کننده های صورت ملایم، و آب سرد صورت را شست. چندین درمان موضعی وجود دارد که برخی از آن ها در لیست این بخش ذکر شده اند که می تواند به تسکین این مشکل کمک کند.حالا که از علل پوسته پوسته شدن صورت آگاه شدید، اجازه دهید نگاهی به درمان آن بیندازیم

درمان های گیاهی و طب سنتی پوسته پوسته شدن صورت
۱.روغن زیتون:
مرطوب نگه داشتن پوست پوسته پوسته شده برای کاهش علائم و بهبود شرایط پوست تان مهم است. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی عالی است. شامل اسیدهای چرب کننده پوست است که به عنوان مرطوب کننده برای پوست خشک و پوسته شدن کار می کنند. این روغن، پوست را می پوشاند و رطوبت را نگه می دارد.

هم چنین ویتامین E در روغن زیتون به فرآیند التیام کمک می کند. کمی روغن زیتون را با نوک انگشتانتان ، به صورتتان اعمال کنید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این کار را حداقل ۳ بار در روز انجام دهید، تا شرایط بهبود پیدا کند.

هم چنین ۲ قاشق سوپ خوری نمک را با روغن زیتون مخلوط کنید، تا یک ماسک غلیظ ایجاد کنید. از این ماسک به عنوان اسکراب صورتتان استفاده کنید، تا سلول های پوست مرده را تراش دهد.

سپس پوستتان را بشویید و از کمی مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا پوست شما به طور کامل درمان شود.

۲. کمپرس سرد برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
با استفاده از کمپرس سرد می توانید التهاب را کاهش داده و تسکین قابل توجهی برای درد پوسته شده صورتتان به خاطر آفتاب سوختگی فراهم کنید. دمای سرد باعث می شود رگ های خونی کوچک منقبض شوند، که به نوبه خود التهاب را کاهش می دهد.

تکه های یخ را در یک کیسه قرار دهید و درش را ببندید. کمپرس را به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید. ۵ دقیقه استراحت کنید و باز تکرار کنید.

چندین بار در روز از این درمان برای تسکین ناراحتی استفاده کنید.

دقت کنید:

هرگز یخ را مستقیماً بر روی پوست آفتاب سوخته نزنید، چون می تواند وضعیت را بدتر کند.

۳. عسل برای درمان پوسته پوسته شدن پوست:
عسل به عنوان بهترین مرطوب کننده طبیعی در نظر گرفته می شود. به نگه داشتن رطوبت در پوست شما کمک می کند تا آن را صاف و نرم کند، در نتیجه یک درمان خوب برای پوست صورت است. حاوی فروکتوز، آب، روغن و آنزیم هایی است، که پوست را مرطوب نگه می دارند.

هم چنین می تواند تورم را کاهش داده و از عفونت جلوگیری کند. قبل از دوش گرفتن، عسل را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس پ در حمام بشویید. یا می توانید، ۲ قاشق چای خوری عسل را با ۲ قاشق سوپ خوری ماست مخلوط کنید.

این مخلوط را بر روی پوست بیمار بمالید. بگذارید خشک شود و سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

۴. آلوئه ورا برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
آلوئه ورا وقتی برای درمان پوست پوسته شدن صورت استفاده شود، بسیار مفید است. آلوئه ورا حاوی خواص آرامش بخش و مرطوب کنندگی است که به التیام پوست لایه برداری شده و همچنین کاهش التهاب و خارش کمک می کند.

یک برگ تازه آلوئه ورا را باز کنید و ژلش را به آرامی بر روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید. از این درمان دو بار در روز استفاده کنید.

همچنین می توانید حدود ۲ قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا تازه و مقدار کمی روغن ویتامین E را مخلوط کنید. از مخلوط روی پوست آسیب دیده خود، اعمال کنید و بگذارید خشک شود، سپس با استفاده از آب گرم آن را آبکشی کنید.

دو یا سه بار در روز برای حداقل یک هفته تکرار کنید.

۵. بلغور جو برای پوسته پوسته شدن صورت:
یک روش خوب دیگر برای مقابله با پوسته شدن پوست صورت، بلغور جو است که فواید سلامتی متعددی دارد. علاوه بر کمک به حفظ رطوبت پوست، پوست مرده جمع شده را نیز پاک می کند و آن را نرم می کند.

طبیعت ضد التهابی آن به کاهش خارش و تحریک در ارتباط با پوسته پوسته شدن پوست کمک می کند.

مواد لازم:

یک فنجان جو
دو فنجان آب گرم
طرز تهیه:

جو را در آب گرم به مدت ۲۰ دقیقه خیس کنید و سپس روی صورت خود بمالید. اجازه دهید در حدود ۲۰ دقیقه بماند و با آب گرم بشورید.

به آرامی پوست خشک را با یک پارچه نرم بپوشانید. با اعمال مرطوب کننده سبک بر روی صورت خود، درمان را تمام کنید. از این درمان روزانه استفاده کنید تا از شر پوسته پوسته شدنتان صورتتان خلاص شوید.

۶. خیار برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
برای پوسته شدن پوست صورت خود، خیار هم بسیار موثر است. مقدار آب بالا در خیار پوست را مرطوب نگه می دارد و خارش و پوسته شدن پوست را بهبود می دهد. هم چنین شامل ویتامین C است که به ترمیم پوست با مبارزه با آسیب آزاد و رادیکال کمک می کند.

۱عدد خیار را له و رنده کنید. آن را روی صورت خود بمالید، اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم آبکشی کنید.

این کار را دو بار در روز انجام دهید. هم چنین می توانید نصف فنجان خیار رنده شده و یک قاشق سوپ خوری از ماست و عسل را مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و حدود ۲۰ دقیقه بعد با آب ولرم بشورید.

هر روز از این ماسک صورت مرطوب کننده استفاده کنید.

۷. سرکه سیب برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
سرکه سیب برای درمان پوسته پوسته شدن پوست صورت شما که به خاطر آفتاب سوختگی، پسوریازیس یا اگزما است، موثر می باشد. سرکه سیب به بهبود pH پوست کمک می کند و به نوبه خود پوست خشک و فلس دار را تسکین می دهد. هم چنین اسید استیک موجود در سرکه سیب به تسکین خارش و التهاب کمک می کند.

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید. با استفاده از یک تکه پنبه، محلول را روی پوست خود بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد آن را آبکشی کنید، پوست خود را خشک کنید و از مرطوب کننده سبک و ملایم استفاده کنید.

این درمان را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

دقت کنید:اگر خراش هایی روی پوست خود را دارید، از سرکه سیب استفاده نکنید.

۸. موز برای پوسته پوسته شدن صورت:
موز رسیده برای پوست پوسته پوسته شده خوب است. این میوه سالم سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای درمان مشکلات پوستی مختلف از جمله پوسته پوسته شدن پوست مفید هستند. هم چنین به حذف سلول های مرده پوست و پوست خشک کمک می کند.

یک موز پوست کنده را روی پوستتان بمالید، بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب ولرم بشویید. هر روز یک بار آن را انجام دهید تا زمانی که پوست دوباره سالم به نظر برسد.

متناوبا می توانید نصف یک موز پوست کنده را با ماست مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست بیمار بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم آبکشی کنید. هر روز از این روش درمانی استفاده کنید تا زمانی که شرایط شما بهبود پیدا کند.

۹. شیر برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
شما هم چنین می توانید شیر پر چرب را امتحان کنید تا از شر پوست پوسته شده صورت خود خلاص شوید. چربی شیر به عنوان مرطوب کننده برای این پوست عالی است. هم چنین اسید لاکتیک در شیر به عنوان یک تصفیه کننده ملایم عمل می کند تا از سلول های مرده پوست خلاص شود.

یک لیف را در شیر خنکی خیس کنید. شیر اضافی را بگیرید، لیف را حدود ۱۰ دقیقه در صورت خود قرار دهید، سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید.

هر روز ۳ بار این درمان را تکرار کنید تا پوست شما سالم به نظر برسد.

متناوبا، مقادیر مساوی شیر گرم و عسل را مخلوط کنید و مخلوط را به آرامی روی قسمت های خراب پوست بمالید و سپس ۱۰ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. آن را با آب گرم بشورید. از این درمان دو بار در روز برای حدود ۱ هفته استفاده کنید.

۱۰. آب برای درمان پوسته پوسته شدن صورت :
به کار بردن هر چیز خارجی اگر بدن خود را از داخل مرطوب نگه ندارید، موفق نخواهد بود. برای مرطوب نگه داشتن بدن خود به گونه ای که گردش خون در سلول به سرعت رخ می دهد، نوشیدن به اندازه کافی آب مهم است. همیشه به خاطر داشته باشید که کم آبی یکی از عوامل موثر برای پوست کندن پوست است.

شما باید سعی کنید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. با این حال، این مقدار ممکن است بسته به سن، وضعیت سلامتی، سطح فعالیت و آب و هوایی که در آن زندگی می کنید متفاوت باشد.

همراه با آب، آب خیار، آب نارگیل و چای سبز می تواند به حفظ نرمی پوست شما کمک کند. خوردن میوه های غنی از آنتی اکسیدان مثل میوه ها و هندوانه و سبزیجات مثل کلم پیچ و فلفل دلمه ای نیز به مرطوب کردن سلول های پوست کمک می کنند.

در عین حال، از نوشیدنی های آبگیر مانند کافئین دوری کنید که در واقع می تواند آب بیشتری را از سیستم بدن شما دفع کند.

۱۱. روغن نارگیل برای پوسته پوسته شدن صورت:
مناسب برای همه انواع پوست های پوسته پوست شده.

مواد لازم:

فقط روغن نارگیل

طرز تهیه:

دوش خنک بگیرید و بگذارید پوستتان خنک شود.

زمانی که خشک شد، روغن نارگیل را بر روی پوست خود بمالید.

برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

هر وقت پوست شما احساس ناراحتی کرداین کار را انجام دهید.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده پوست فوق العاده است. هم چنین به تسکین پوست تشدید شده و پوسته پوسته شده کمک می کند. و پوست خشک را التیام می دهد.

۱۲. اسکراب شکر:
مناسب برای پوست خشک، آفتاب سوخته و سوختگی های شیمیایی زمانی که پوست شما آرام شده است از این اسکراب استفاده کنید و شروع به التیام مشکلتان کنید.

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
یک قاشق غذاخوری شکر دانه ای
نصف فنجان روغن نارگیل (جامد)

طرز تهیه:

مواد را تا زمانی که یک مخلوط صاف به دست آید، ترکیب کنید. مخلوط را روی منطق هی لایه برداری شده بمالید. با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید تا لایه برداری را انجام دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم آبکششی کنید.

این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

این اسکراب شکر به رهایی از همه سلول های پوست مرده کمک می کند و پوست شما را نرم و صاف می کند. این اسکراب، برای افراد دارای مشکلات پوستی توصیه نمی شود.

۱۳. اسکراب جو برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
مناسب برای پوست خشک، آفتاب سوخته و سوختگی های شیمیایی زمانی که پوستتان آرام شده است، از این اسکراب استفاده کنید و شروع به التیام مشکلتان کنید.

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری آرد جو
یک قاشق غذاخوری پودر شکر
۱ قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه:

مواد را برای به دست آوردن یک مخلوط زبر، ترکیب کنید. این مخلوط را روی ناحیه متاثر بمالید. به آرامی با حرکات دایره ای آن را ماساژ دهید تا پوست خود را تراش دهید. و بعد از چند دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

۲این درمان را تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

این ترکیب لایه بردار، نرمی پوست شما را ترمیم می کند و یک لایه تازه و سالم را آشکار می سازد.

این کار به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک خواهد کرد و همچنین می تواند ظاهر ناخوشایند پوست پوسته شده را نیز مهار کند.

۱۴. روغن بچه برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
مناسب برای تمام انواع پوست پوسته پوسته شده. ابتدا باید دوش سرد بگیرید و بگذارید پوستتان خنک شود و زمانی که خشک شدید، روغن بچه را به روی پوست خود بمالید، چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و سپس بگذارید بماند.

هر وقت پوست شما احساس ناراحتی کرد این کار را انجام دهید.

اعمال روغن بچه به شدت بر روی پوست شما احساس آرامش می دهد و به اندازه کافی سبک است، که باعث تحریک بیشتر نشود و به تسکین پوست شما و مرطوب نگه داشتن آن کمک می کند.

۱۵. وازلین برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
برای تمام انواع پوست پوسته شده مناسب است. پوست خود را با آب سرد بشویید و با حوله خشک کنید. وازلین را بر روی مناطق متاثر بمالید.

هر وقت پوست شما احساس ناراحتی کرد ، این درمان را انجام دهید. این کار به ایجاد محیطی ایده آل کمک می کند که به پوست شما اجازه التیام می دهد.

۱۶. نمک اپسوم برای درمان پوسته پوسته شدن پوست:
برای همه انواع پوست ها مناسب است. شما باید ۱ فنجان نمک اپسوم را به یک وان اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بدنتان را در آن بخیسانید و با حوله ای نرم تنتان را خشک کنید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

این درمان را ۱ - ۲ بار در روز انجام دهید.

۱۷. گلیسرین:
برای لایه برداری پوست خشک، آفتاب سوخته و سوختگی های شیمیایی مناسب هستند.

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری گلیسیرین

۴ قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه:

این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید، مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. آن را بر روی مناطق متاثر کننده پوست خود اسپری بکنید. هر وقت پوست شما احساس ناراحتی کرد این کار را انجام دهید.

این یک ترکیب سبک است و به مرطوب کردن پوست شما برای ساعت های طولانی کمک می کند. استفاده از آن بسیار راحت است، چون می توانید آن را به صورت اسپری کنید.

۱۸. آبلیمو برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
مناسب برای پوست کنده شده که ملتهب نمی شود.

مواد لازم:

یک قاشق سوپ خوری آب لیمو
۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون
و نصف قاشق سوپ خوری عسل

طرز تهیه :

تمام مواد ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کنید و روی صورتتان اعمال کنید و به آرامی در حرکات دایره ای به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید. آب لیمو نوعی سفت کننده قوی است که به رهایی از سلول های مرده پوست کمک می کند.

۱۹. روغن ویتامین E برای درمان پوسته پوسته شدن صورت:
شما به کپسول روغن ویتامین E نیاز دارید. در کپسول را سوراخ کرده و روغن را فشار دهید.این روغن را بر روی نواحی تحت تاثیر قرار دهید. و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

این روغن نه تنها پوست شما را تسکین می دهد, بلکه با میزان بالای آنتی اکسیدان آن از آسیب پوست جلوگیری می کند. و همچینین به التیام زخم ها کمک می کند.

۲۰. ماست برای پوسته پوسته شدن پوست:
ماست برای پوست های پوسته شده مناسب است.

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری دو خوری ماست

دو قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:
برای ترکیب کردن مواد اولیه تا زمان رسیدن به مخلوط صاف و یکدست ، هم بزنید. مخلوط را بر روی نواحی تحت تاثیر قرار دهید، بگذارید تا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.

این درمان را ۱ تا ۲ بار در هفته تکرار کنید. طبق آنچه پیش از این هم در بخش سلامت پوست در نمناک توضیح داده شد ماست یکی از موثرترین ترکیباتی است که می توانید برای درمان پوست پوسته پوسته خود از آن استفاده کنید.

اثر خنک کنندگی بر روی پوست دارد و شامل آنزیم ها, مواد معدنی و اسیدها است که به التیام پوست کندن پوست کمک می کنند.

سایر نکات و توصیه ها درباره پوسته پوسته شدن پوست:
-در حالی که ممکن است وسوسه شوید تا پوست خود را بکنید، اما باید از آن اجتناب کرد چون باید به پوست زیرین خود اجازه دهید تا التیام یابد.

-از وسوسه خاراندن پوستتان جلوگیری کنید چون این کار تنها ریسک ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

-لایه برداری پوست را چند بار در هفته انجام دهید تا پوست خشک و پوسته پوسته را حذف کنید.

-یک پاک کننده صورت درست را برای صورت خشک خود انتخاب کنید.

به دنبال موردی بگردید که حاوی سولفات سدیم لوریل نباشد، که رطوبت را از روی پوست تخلیه می کند. همچنین از موردی استفاده کنبخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /نید که عاری از عطر و رنگ باشد.

-صورت خود را در صورت نیاز و به خصوص هنگام بیرون رفتن بپوشانید.

-با استفاده از کرم ضد آفتاب، صرف نظر از این که پوست شما به علت آفتاب سوختگی و یا به خاطر خشکی، پوسته پوسته شده، از پوست خود محافظت کنید.

شما همچنین باید پوست لب خود با چرب کردن محصول لبی که SPF حداقل ۱۵ دارد محافظت کنید.

-در هنگام رانندگی یا پیاده روی ، برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، یک کلاه لبه پهن سر کند.

-از حمام داغ اجتناب کنید که می تواند پوست را خشک کند و موجب خارش پوست شود.

-اگر یک آفتاب سوختگی شدید داشته باشید، به سراغ درمان پزشکی بروید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین