پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:31 - 1401/04/02

حواشی اعتراض کارگران کارخانه سیمان کارون به بیکاری یکی از همکاران خود

کارگر آنلاین | تعدادی از کارگران سیمان کارون (مسجد سلیمان) که روز گذشته دست به اعتراض صنفی زده بودند، از بازداشت ۷ نفر از کارگران این شرکت خبر دادند.

به گزارش کارگر آنلاین ، به گفته تعدادی از کارگران سیمان کارون (مسجد سلیمان)؛ تجمع روز گذشته (سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه) کارگران سیمان کارون (مسجد سلیمان) در اعتراض به ممانعت از ورود یکی از همکاران قدیمی‌شان به محل کارخانه صورت گرفت و در نهایت به درگیری منجر شد. بعد از درگیری ۷ کارگر این واحد صنعتی بازداشت شدند.

از علت اعتراض این کارگران اطلاع دقیق‌تری در دست نیست اما «حسن اسیوند» رئیس اداره کار شهرستان مسجد سلیمان در این‌باره به ایلنا گفت: این بازداشت‌ها بدنبال درگیری مدیر کارخانه و عوامل وی با تعدادی از کارگران صورت گرفته است.

او گفت: با توجه پیگیری‌هایی که از کارگران و اعضای شورای کارگری کرده‌ایم، ظاهرا یکی از کارگران قدیمی کارخانه با اتمام قرارداد کار یا به هر دلیل دیگر تعدیل شده و این امر منجر به درگیری تعدادی کارگر با مدیریت کارخانه و عوامل وی شده است.

او با بیان اینکه در این خصوص امروز جلسه‌ای از سوی شورای تامین شهرستان برگزار شد که اداره کار در آن دعوت نبود، افزود: شرکت سیمان کارون یکی از شرکت‌های تولیدی مطرح و بسیار خوب است که مشکل چندانی در آن وجود ندارد.

او درباره بیکاری یکی از کارگران قدیمی نیز گفت: به طور معمول اگر کارگری به هر دلیل از این کارخانه اخراج شود رونوشت نامه آن به اداره کار ارسال می‌شود اما در خصوص این کارگر تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین