پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:15 - 1401/05/16

مسابقه «شمیم محرم» با محوریت سخنرانی‌های حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می شود

کارگر آنلاین | صالحی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در ماه محرم، از برگزاری مسابقه پیامکی شمیم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی خبر داد.

«حامد صالحی» مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش، با اشاره به پیام نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) اظهار داشت: قیام امام حسین علیه السلام برای این است که برنامه‌ها و احکام دین حتی در معرکه جنگ و حتی در مقابل دشمن هم برقرار باشد.

  • وی افزود: قیام امام حسین علیه السلام در روز دهم محرم و اقامه نماز او در این روز می‌رساند که جهاد، جنگ و اسارت و سختی‌هایی که امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش متحمل شده‌اند، همه برای حفظ دین بوده است.

صالحی با اشاره به ضرورت اهمیت داشتن نماز در نگاه عزادارن گفت: اگر عزادار و سوگوار واقعى امام باشیم، نماز را که امام به خاطر آن قیام کرد، برایمان مهم تلقی خواهد شد.

وی اظهار کرد: بدون شک اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین علیه السلام در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات زندگی‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه نماز دارد، چرا که انگیزه و هدفی که باعث اقامه این نماز شد محور قیام ایشان را شکل می‌دهد.

صالحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خاطره‌ای به نقل از حجت الاسلام قرائتی از مقام معظم رهبری گفت: استاد قرائتی نقل می‌کردند من یک بار تعدادی انگشتر خریدم و خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان خواهش کردم که این‌ها را بعنوان هدیه از من قبول کند و دوباره به من بازگرداند تا به عنوان هدیه از طرف مقام معظم رهبری به هیئت‌هایی که نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزار می‌کنند، بدهیم، پس از اهدا، به عشق آن انگشتر‌ها چهل نماز جماعت دیگر وسط خیابان راه افتاد و کم کم همه گیر شد و به واسط آن انگشتر‌ها و هدیه کوچک ظهر عاشورا در خیلی از کشور‌های دیگر نماز جماعت در خیابان راه افتاد.

صالحی در ادامه با بیان نکاتی پیرامون ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در ماه محرم، از برگزاری مسابقه پیامکی شمیم محرم با سخنرانی استاد قرائتی در دهه اول محرم و مسابقه کتابخوانی عبادت احرار از کتاب نماز در سیره امام حسین (ع) خبر داد.

  • وی افزود: تیزر، پوستر و کتاب مسابقه در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است و علاقه مندان می‌توانند جهت مطالعه کتاب و شرکت در آزمون مسابقه از تاریخ ۲۲ مرداد الی ۵ مهر ماه سال ۱۴۰۱، بصورت مجازی از طریق سامانه محراب به نشانی mehr.Namaz.ir شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز یادآور شد: به طور همزمان مسابقات مختلفی با موضوع محرم و عاشورا توسط دفاتر ستاد اقامه نماز در استان‌ها به صورت پیامکی در حال برگزاری می‌باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با استان‌ها و برگزاری جلسات متعدد برنامه ریزی، مقرر شده است نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت در تمامی کشور اقامه شود.

وی عنوان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند عکس‌های نماز جماعت ظهر عاشورا، عزاداری حسینی و ... را در صفحات مجازی خود در اینستاگرام با هشتگ *#انی_احب_الصلاه* و با تگ کردن صفحه رسمی ستاد اقامه نماز در اینستاگرام به آدرس namaz.ir منتشر کنند و در فراخوان عکس عاشورایی شرکت کنند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین