پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:46 - 1399/06/24

تکنیکی که شمار را در بورس بیمه می کند

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار سرمایه اساساً بازاری بلندمدت است و زمانی که بازار روند نزولی دارد در واقع یک روند اصلاحی شروع شده است، همان طور که در سال ۲۰۰۹ بازار آمریکا با افت شدیدی مواجه شد اما در ماه مارچ همان سال این روند نزولی، تغییر کرد و در مدت ۶۳ ماه شاخص اس اند پی حدود ۲۰۰ درصد بازدهی داشت.

کارگر آنلاین | سهامداران تازه‌ وارد زمانی که در مدت کوتاهی با کاهش ارزش سهام خود روبرو می شوند به سرعت از بازار خارج شده و تا مدت زیادی به این بازار، باز نمی‌گردنند و جهت کسب سود در بازارهای موازی مانند ارز، طلا و سکه سرمایه‌گذاری می کنند که این خود باعث ایجاد حباب قیمتی در این بازار‌ها، می شود.

اما باید به این نکته توجه داشت که هر بازاری پس از افزایش شارپی قیمت‌ها نیاز به یک اصلاح قیمتی دارد تا با قدرت بیشتری به رشد ادامه دهد. در سال ۲۰۰۹ بازار آمریکا با افت شدیدی مواجه شد اما در ماه مارچ، همان سال این روند نزولی، به روند صعودی تبدیل شد و در حدود ۶۳ ماه شاخص اس اند پی رشد کرد و در این مدت حدود به ۲۰۰  درصد بازدهی داشت.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند؛ بازار سرمایه اساساً بازاری بلندمدت است و زمانی که روند نزولی بازار، شروع می‌شود در واقع یک روند اصلاحی است و می توان با راهکارهایی از کاهش شدید ارزش سرمایه در زمان اصلاح بازار، جلوگیری کرد.

برخی از  کارشناسان و معامله گران بازار معتقد هستند که همه تخم مرغ ها نباید در یک سبد گذاشت اما این به این معنا نیست سهام همه، صنایع را در پرتفو خود داشته باشید، باید توجه داشت هر صنعتی ارزش خرید ندارد. مناسب ترین راهکار این است که صنایع برتر بازار را انتخاب کنید و دارایی خود را بین این صنایع تقسیم کنید. به این ترتیب کنترل پرتفو برای شما راحت تر خواهد بود و از طرف دیگر، خطر سقوط یک صنعت می تواند موجب رشد صنعت دیگر در پرتفو، شما شود.

سهامدارن باید توجه داشته باشند که بازه زمانی سرمایه‌گذاری، کوتاه مدت نیست و باید حداقل یک سال برای کسب سود مناسب سهامداری کنند. این عادت که شما روزانه به پرتفوی خود سر می زنید و در انتظار تغییر در اعداد آن هستید، کار بسیار نادرستی است. می توانید هر ماه پرتفوی خود را چک کنید و باید دقت داشته باشید که صنایعی را انتخاب کنید که در ۶ ماه آینده، سود مورد نظر را به شما برساند.

ورود به بازار بورس با سرمایه حاصل از فروش خانه و خودرو بسیار ریسک بالای دارد و پیشنهاد می شود با پول حاصل از پس‌انداز خود اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنید. همچنین افرادی که دانش کافی و زمان لازم برای تحلیل بازار را ندارند بهتر است برای کاهش ریسک سرمایه گذاری از مشاوران سرمایه گذاری بهره ببرند و به این ترتیب، نگرانی از دست دادن سرمایه خود نداشته باشند. 

کارگر آنلاین

منبع: برنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین