پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:07 - 1399/06/27

جایگزین پراید چقدر است؟

نوسان قیمت در بازار خودرو در آخرین روز هفته به محدوده ۵ میلون تومان محدود شده است اما فعالان بازار همچنان می گویند مشتری چندانی در بازار حضور ندارد.

کارگر آنلاین: بازار خودو این روزها با کمبود یا حتی به گفته برخی از فعالان این حوزه نبود مشتری روبروست. با این حال قیمت‌ها تحت تاثیر رشد شدید بهای ارز روندی افزایشی را طی می کند و بسیاری از فروشندگان همزمان بار شد قیمت ها در بازار ارز ، نسبت به بالا بردن بهای خوردوی اقدام می کنند .

 یکی از فعالان بازار درباره وضعیت کنونی بازار گفت: بسیاری از کسانی که حتی بر سر فروش خودرو به توافق رسیده‌اند، با افزایش قیمت ارز نسبت به بر هم زدن معامله اقدام کرده‌اند و این تحولات سبب شده است قیمت‌ها باز هم روندی افزایشی را تجربه نماید.

خودرو

ارزان‌ترین خودروها در بازار در حال حاضر در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان قرار دارند . به عنوان مثال بهای پراید ۱۳۱ به ۹۷ میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است.

قیمت سمند LX،امروز در بازار ۱۸۰ میلیون تومان اعلام شد. این خودرو در یک ماه اخیر افزایشی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان را تجربه کرد. قیمت پژو ۴۰۵ نیز در بازار ۱۸۱ میلیون تومان اعلام شده است. اما در بین محصولات مونتاژی خودروسازی کشور نیز قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۸۰۰ میلیون تومان هم عبور کرده است.

قیمت اعلامی برای تیبا به‌عنوان جانشین اصلی پراید، در حال حاضر برابر ۱۱۸ میلیون تومان است اما برخی آگهی دهندگان قیمتی بالاتر را پیشنهاد می‌دهند.خروج پراید از چرخه تولید سبب شده است قیمت این خودرو نیز افزایشی قابل توجه را تجربه نماید. قیمت تیبا دو نیز ۱۳۵ میلیون تومان در بازار فایل شد. بر اساس این گزارش بهای پراید ۱۱۱ برابر با ۱۱۳ میلیون تومان و بهای پراید۱۳۲نیز برابر ۱۰۰ میلیون تومان گزارش شد.

قیمت کوئیک در مدل معمولی ۱۴۸ میلیون تومان و در مدل ار پلاس  ۱۵۲ میلیون تومان اعلام شد.

منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین