پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:45 - 1399/06/28

صادرات نفت عربستان افزایش یافت

صادرات نفت عربستان سعودی در ژوییه از رکورد پایینی که در ژوئن داشت، افزایش یافت و به ۵.۷۳ میلیون بشکه در روز رسید.

کارگر آنلاین | طبق آمار سازمان JODI، صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن به ۴.۹۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود که پایینترین میزان از سال ۲۰۰۲ به این سو بود.

تولید نفت اوپک در ژوییه تحت تاثیر پایان کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و متحدانش که علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس انجام گرفته بود، بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

تسهیل محدودیتهای قرنطینه و عرضه محدودتر نفت کمک کرد قیمت نفت برنت پس از سقوط به ۱۵ دلار و ۹۸ سنت در آوریل، به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه در ژوییه صعود کند. با این همه رشد قیمت نفت به دلیل نگرانیها از موج دوم شیوع ویروس کرونا محدود شد.

اوپک در حال حاضر محدودیت عرضه خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود هشت درصد از تقاضای جهانی رسانده است و بعید است کاهش بیشتر تولید را اعلام کند.

تولید نفت عربستان سعودی در ژوییه بر مبنای ماه به ماه ۱۳.۳ درصد رشد کرد و به ۸.۴۸ میلیون بشکه در روز رسید که پایینترین میزان از دسامبر سال ۲۰۰۲ به این سو بود.

تولید پالایشگاههای نفت عربستان سعودی در ژوییه ۱۳.۲ درصد کاهش یافت و به ۲.۰۹ میلیون بشکه در روز رسید و مصرف مستقیم نفت به میزان ۱۷۶ هزار بشکه در روز رشد کرد و به ۶۴۵ هزار بشکه در روز رسید.

مجموع تقاضای داخلی برای فرآورده نفتی در ژوییه ۲۱۹ هزار بشکه در روز رشد کرد و به ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز رسید.

در این بین، عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت سبک عرب لایت به آسیا در اکتبر را کاهش داد که بی سابقه ترین تخفیف از ماه مه تاکنون بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمارهای صادرات ماهانه از سوی ریاض و سایر اعضای اوپک به سازمان JODI ارایه شده و در وب سایت این سازمان منتشر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین