پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:56 - 1399/06/28

شنبه ۲۹ شهریورماه آخرین مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

شنبه ۲۹ شهریورماه آخرین مهلت برای ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی است که تمدید نخواهد شد.

کارگر آنلاین: براساس ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، دولت مکلف است که حداقل ۳ درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه های دولتی و عمومی مانند وزارتخانه‌ها، سازمان ها، موسسات، شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه هایی که از بودجه دولت استفاده می کنند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.  

 همچنین بر اساس این ماده قانونی بالاترین مسئول دستگاه اجرایی نهادهای عمومی غیردولتی یعنی شهرداری ها و بانک ها نیز مکلف به اجرای دقیق این ماده هستند.

بر اساس این قانون، متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذی صلاح به مجازات تعزیری جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، همچنین انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تزل مقام یا محرومیت از پست های حساس مدیریتی یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می شوند.

مطابق با ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری افرادی که در آزمون شرکت می کنند، باید توانایی انجام کاری که برای آن استخدام می شوند را داشته باشند. بنابراین بر اساس این آزمون هر داوطلب می تواند یک شغل-محل را انتخاب کند.

در این آزمون فراگیر مشترک، ۳۸ هزار ظرفیت استخدامی مربوط به ۲۶ دستگاه اجرایی اعلام شده است، که ۳ درصد این پست های در نظر گرفته شده به افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده که این سهمیه از سایر سهمیه های استخدامی مجزا شده است از این رو این افراد می توانند شغل/ محل های مشخص شده در این سهمیه را انتخاب کنند. 

رقابت بین داوطلبان در بین افراد دارای معلولیت در بین شغل محل های انتخاب شده افراد دارای معلولیت صورت می گیرد و این عزیزان بر اساس نمره ای که در آزمون کسب می کنند، می توانند به عنوان مستخدمین مربوطه استخدام شوند.

ثبت نام در آزمون استخدامی از روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه آغاز شد و متولی برگزاری این آزمون سازمان سنجش است. ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ شهریورماه ادامه دارد.

 

منبع: سازمان بهزیستی
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین