پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:17 - 1399/06/28

معرفی ۱۲۰ هزار مستأجر به کارتابل بانک ها

در حالی شهریور رو به اتمام است که وزیر راه از معرفی ۱۲۰ مستأجر به کارتابل بانک ها خبر داده است. اسلامی پیش تر از عملکرد بانک ها در روند کُند ...

به گزارش کارگر آنلاین، محمد اسلامی چهارشنبه گذشته در خصوص جدیدترین روند پرداخت وام ودسعه مسکن به مستأجران گفته بود: روند پرداخت وام ودیعه مسکن کُند است. البته خوشبختانه طی 3 روز اخیر سرعت اعطای وام افزایش یافته اما همچنان خروجی خیلی کم بوده است و آمار پرداخت وام قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا پرداخت وام ودیعه مسکن ساده‌سازی و روان‌سازی شده است، از این رو انتظار می‌رود مردم با سرعت بالاتری وام را دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 8 هزار وام ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت شده است از آماده تحویل بودن 5 هزار مسکن ملی خبر داد و افزود: 40 هزار واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح است که البته بدون برگزاری مراسم افتتاح تحویل آنها را آغاز کرده‌ایم.

این در حالی است که اسلامی 24 ساعت بعد از پرداخت وام ودیعه مسکن به 12 هزار مستأجر خبر داد و گفت: مقرر شده تا بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن و همچنین ارایه تسهیلات به طرح ملی مسکن، تسریع داشته باشند تا مستاجران زودتر بتوانند به ودیعه مورد‌ درخواست خود برسند.

وی ادامه داد: در جلسه با بانک ها، مقرر شد تا مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا عمل شود. بدین معنا که برای وام 15 میلیون تومان بدون ضامن غیر و تنها با ضمانت خود شخص وام گیرنده، تسهیلات وام مسکن پرداخت شود و برای وام های 30 و 50 میلیون تومانی با یک ضامن، پرداخت تسهیلات انجام شود.

وی گفت: با توجه به مشارکت بانک‌ها در تامین منابع تسهیلاتی طرح ملی مسکن، مقرر شد جلساتی اختصاصی با هریک از بانک‌ها برگزار شود و در خصوص چگونگی تخصیص منابع و چگونگی پرداخت، نتیجه ای واحد اتخاذ شود. همچنین مقرر شدت تا در کنار بانک مسکن، سایر بانک ها با تمامی قدرت خود در حوزه مسئولیتی بخش مسکن کمک دهنده باشند و تعداد بیشتری از متقاضیان برای اخذ تسهیلات مسکن، پوشش داده شوند.

وزیر راه بیان کرد: تا امروز بیش از 120 هزار نفر به کارتابل بانک معرفی شدند که از این تعداد حدود 21 هزار نفر تشکیل پرونده انجام شده و به حدود 12000 مستأجر تسهیلات پرداخت شده است.

منبع: بولتن‌نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین