پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:00 - 1399/06/28

مرغ در بازار به ۱۸ هزار تومان رسید

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش هزار تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت:با توجه به چالش موجود در بازار نهاده های دامی، امیدواریم دولت قیمت مصوب مرغ را نیز افزایش دهد.

کارگر آنلاین : حبیب اسدالله نژاد از کاهش ١٠٠٠ تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: قیمت این کالا در بازار به کیلویی ١٨ هزار تومان رسیده است.

وی قیمت مرغ زنده را ١٢ هزار و ٢٠٠ تومان به صورت نقدی و ١٢ هزار و ٨٠٠ تومان به صورت مدت دار اعلام کرد و افزود: متأسفانه علی رغم وعده‌های مسئولان طی روزهای گذشته هیچ تغییری در وضعیت نهاده‌های دامی ایجاد نشده و کماکان شرایط در این حوزه بحرانی است.

 

اسدالله نژاد با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید مرغ با افزایش قیمت نهاده‌های دامی، بالا رفته است، گفت: دیروز مسئولان مربوطه با افزایش قیمت مصوب تخم مرغ موافقت کردند و ما امیدوار هستیم در کنار تسریع در تأمین نهاده‌ها به نرخ مصوب این اتفاق درباره مرغ نیز رخ دهد و نرخ مصوب این کالا افزایش یابد چرا که قیمت فعلی آن به هیچ عنوان مورد رضایت تولیدکنندگان نیست و با شرایط بازار هم همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده با نهاده دولتی ۱۳,۶۰۰ تومان است اما هم اکنون تولیدکنندگان نمی‌توانند نهاده‌های مورد نیازشان را با نرخ مصوب تأمین کنند و حدود ۴۰ درصد نهاده‌ها با این شرایط تأمین می‌شود و مابقی آن را تولیدکنندگان از بازار آزاد تهیه می‌کنند که به همین دلیل قیمت تمام شده به بیش از ۱۶,۰۰۰ هزار تومان می‌رسد و قیمت مرغ گرم نیز به تبع آن بالای ۲۳ هزار تومان در هر کیلوگرم است.

منبع: مشرق
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین