پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:28 - 1399/06/29

پرونده عامل شهادت شهید حامد ظابط روی میز قضات دادگاه کیفری

عامل به شهادت رساندن گروهبان حامد ضابط به‌صورت ویژه در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، رسیدگی به این پرونده از اواخر مردادماه سال‌جاری با شهادت یک مأمور پلیس توسط یک سارق سابقه دار شروع شد. در این عملیات ستوان یکم محسن حسینی به‌همراه گروهبان یکم حامد ضابط در تعقیب سارق سابقه دار بودند که سارق به قصد فرار از دست مأموران با خودرواش گروهبان ضابط را به قتل رساند. اما در نهایت دستگیر شد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، شب حادثه گروهبان یکم ضابط به‌همراه ستوان‌یکم حسینی از سرکلانتری چهارم برای ‏مقابله با طرح مبارزه با مواد مخدر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش در محله خاک‌سفید تهران با موتورسیکلت گشت‌زنی می‌کردند که در این میان گروهبان حامد ضابط با خودروی پرایدی مواجه شد که راننده آن یک سارق سابقه دار بود، بنابراین به او دستور توقف داد اما سارق تا متوجه مأموران شد اقدام به فرار کرد و عملیات تعقیب و گریز آغاز شد تا خودروی متهم را متوقف کنند تا ‏اینکه سارق حرفه‌ای پشت چراغ قرمز گرفتار شد و او که همه راه‌ها را بسته دید ناگهان شروع به حرکت با دنده عقب کرد و از روی ‏موتورسیکلت مأموران رد شد و گروهبان یکم ضابط و ستوان‌یکم ‏حسینی زیر چرخ‌های این خودرو ماندند.

همکاران آنها که روی موتورسیکلت دیگری نشسته بودند، بلافاصله سد راه راننده ‏تبهکار شدند و در نهایت این مأموریت با دستگیری مجرم به پایان رسید. ولی هردو مأمور دچار جراحت شدید شدند و با کمک نیروهای اورژانس هر دو آنها به بیمارستان تهرانپارس انتقال پیدا کردند که چند ساعت بعد کادر درمانی بیمارستان اعلام کرد که گروهبان ضابط فوت کرده است.

به این ترتیب مرد سارق این بار به اتهام قتل عمدی مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: مدتی است به ماده مخدر شیشه اعتیاد دارم و با خودرو مسافرکشی می‌کنم. آن شب از آمل 3 مسافر را به شرق تهران آوردم. همانجا حشیش و شیشه کشیدم تا خوابم بپرد و بتوانم دوباره به آمل برگردم که دو موتورسیکلت گشت پلیس به من مشکوک شدند و دستور توقف دادند و چون مواد مصرف کرده بودم و وسایل مصرف مواد مخدر همراهم بود، ترسیدم و فرار کردم.

من۶ سابقه کیفری به خاطر حمل و نگهداری مواد مخدر و سرقت دارم و بارها به زندان افتاده ام. چون دختر 13ساله‌ای دارم که همه زندگی‌ام است، نمی‌خواستم دوباره به زندان بیفتم. من ناخواسته مأمور را زیر گرفتم و حالا هم پشیمانم و درخواست بخشش دارم.

در آخرین دفاعی که متهم در دادسرا انجام داد نیز بار دیگر قتل عمد را انکار کرد با این حال اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کردند.

به این ترتیب کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم بزودی و به‌صورت ویژه محاکمه می‌شود.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین