پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:35 - 1399/06/29

پیگیری کمیسیون کشاورزی برای خرید گندم به قیمت ۵ هزار تومان

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قیمت گندم باید بگونه‌ای اصلاح شود تا یارانه آن به جیب کشورهای خارجی واریز نشود.

به گزارش کارگر آنلاین، پرویز اوسطی درباره خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت: در راستای کمک به کشاورزان و صف خرید محصولات اساسی بخش کشاورزی، اصلاحیه و کلیات آن در قالب یک طرح دو فوریتی تضمینی، به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: جزئیات این طرح در هفته آینده مورد بررسی نمایندگان در خانه ملت قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیته کارگروه تولیدات گیاهی مجلس ادامه داد:گندم با توجه به اینکه جزو یکی از قوت اصلی مردم به شمار می‌رود و جزء کالاهای اساسی است و به لحاظ سیاسی و اقتصادی و امنیت غذایی، بسیار حائز اهمیت است

نماینده مردم قروه افزود:امیدواریم قیمت گندم به‌گونه‌ای باشد تا انگیزه لازم برای افزایش تولید و خودکفایی برای سال آینده داشته باشیم و کشاورزان بتوانند سود متعارف را به دست بیاورد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که قیمت‌های مختلفی برای گندم در حال حاضر ۳۲۰۰ تومان دولت است و خبرهای مبنی بر قیمت ۴۰۰۰ تومان به گوش می‌رسد گفت: در کمیسیون کشاورزی، نمایندگان آنچه دنبال می‌کنند نزدیک به ۵ هزار تومان یعنی ۴۷۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

وی افزود: گندمی که توسط دولت وارد می‌شود نزدیک به ۵۷۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان برای کشور هزینه دارد کشاورزان ما حتی راضی هستند با ده درصد پایین‌تر بتوانند به تولید خود ادامه دهند و ما باید قیمت را به گونه‌ای اصلاح کنیم تا یارانه دولت به جیب سایر کشورهای خارجی نرود.

نماینده مردم قروه گفت: درخصوص قیمت منطقی، هم در دولت و هم در مجلس باید به توافق برسیم تا این قیمت اجرایی شود و کمتر از آن پذیرفتنی نیست و به نظرم، از نظر نمایندگان مجلس، دولت باید تمکین کند و قیمت واقعی را پذیرا باشد.

منبع: تحلیل بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین