پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:03 - 1399/07/01

پاسخ سازمان بهداشت جهانی به انتقال کرونا از طریق هوا

مدیر برنامه‌های اضطراری در سازمان بهداشت جهانی گفت: سیاست‌های این سازمان درباره انتقال ویروس کرونا از طریق هوا مانند گذشته است.

به گزارش کارگر آنلاین، مایک رایان مدیر برنامه های اضطراری در سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان سیاست هایش درباره انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را علی رغم به روز رسانی های اخیر مراکز مبارزه با بیماری ها در آمریکا، تغییر نداده است .

رایان گفت: مطمئنا علت تازه ای ندیده ایم و موضع ما در این خصوص بدون تغییر باقی می ماند. او یادآور شد که به تماس ها با مراکز آمریکایی برای دستیابی به توضیحات بیشتر ظرف ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داد.

مراکز پیشگیری از بیماری های آمریکا با وجود به روز رسانی دستورالعمل های خود در جمعه گذشته، همچنان معتقد است که انتشار کرونا بین افرادی که با یکدیگر در تماس نزدیک هستند، بسیار رایج است اما با این حال این ویروس از طریق ترشحات تنفسی  یا ذرات ریز موجود در هوا که با سرفه، عطسه، آواز خواندن، سخن گفتن  یا نفس کشیدن شخص آلوده خارج می شود، منتشر می شود.

براساس اعلام این مراکز، این ذرات می توانند هنگام استنشاق آنها در بینی، دهان و مجاری هوایی و ریه ها باعث بروز عفونت شوند. مراکز آمریکایی در به روزرسانی های خود تاکید کردند که شواهد فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه این قطرات و ذرات معلق در هوا می تواند در هوا معلق بماند و توسط دیگران استنشاق شود و مسافتی بیش از ۶ فوت را در مثلا رستوران ها یا کلاس های تناسب اندام طی می کنند ضمن آنکه به طور کلی در فضاهای داخلی که فاقد تهویه مناسب است، خطر انتقال ویروس بیشتر می شود.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین