پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:40 - 1399/07/02

نقش مهم بسیج فرهنگیان در همگرایی با آموزش ‌و پرورش برای تقویت هویت در دانش آموزان

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: باید تلاش کنیم تا در عرصه‌های مختلف به حدی از توان برسیم تا دشمنان توان مقابله با ما را نداشته باشد و اولین قدم در این زمینه همگرایی و تلاش برای تقویت هویت در دانش آموزان در ابعاد مختلف است و نقش بسیج فرهنگیان در این زمینه بسیار پررنگ است.

 دکتر فرهاد اسماعیلی در سفر سردار مطهری به استان فارس و در جمع بسیجیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان ،ضمن تبریک هفته دفاع مقدس ، گفت: دفاع ما از میهن اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و در عرصه‌های مختلف همچون؛ فیزیکی، سیاسی  ،اقتصادی  ، سایبری و ...  بوده و ادامه دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به عدم توانایی دشمن در ایجاد جنگ نظامی با کشورمان، گفت: نبود جنگ نظامی نشان از ناتوانی دشمن در مقابله با ما است و باید تلاش کنیم تا درزمینه اقتصادی و سایر عرصه ها نیز به حدی از توان برسیم تا دشمان توان مقابله با ما را نداشته باشد.

وی گفت: اولین قدم در این زمینه  همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود است و یکی از مهم‌ترین این موارد تقویت هویت در ابعاد مختلف است که این هویت بخشی نیز با راه‌کار مناسب  آن در آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و نقش بسیج فرهنگیان در این زمینه می‌تواند بسیار پررنگ و مؤثر باشد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اولین دبیرخانه کشوری سند تحول بنیادین به ابداع آموزش‌وپرورش فارس، گفت: کارهای عملیاتی گسترده‌ای در حوزه اجرای سند تحول بنیادین انجام‌شده که آثار آن در آینده نمایان می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به راه‌کارهای 137 گانه سند تحول بنیادین، گفت: اجرای این راه‌کارها در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت بسیار مؤثر و کارگشا بوده ، چنانچه توجه به همین راه‌کارها موجب کاهش مشکلات در اجرای آموزش مجازی و ارتباط مؤثر با والدین دانش آموزان در تداوم تعلیم و تربیت دانش آموزان در دوران کرونا شده است.

وی تمدن سازی، جوانان مؤمن، شناخت گذشته را از مهم‌ترین کلیدواژه‌های گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: در اجرای کار عملیاتی باید این کلیدواژه‌ها موردتوجه فرهنگیان بسیجی قرار گیرد و در این زمینه‌ها تفکر و تصمیم‌گیری شود.

منبع: وزارت آموزش و پرورش
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین