پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:52 - 1399/07/04

افزایش پروازهای خارجی به ۲۰ مقصد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه هم اکنون پروازهای خارجی به ۲۰ مقصد خارجی انجام می‌شود، گفت: با اضافه‌ شدن ایرلاین‌های داخلی و تعداد پروازها در مسیرهای خارجی مانند ترکیه، مسلما قیمت بلیت هواپیما باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

کارگر آنلاین : دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه هم اکنون پروازهای خارجی به ۲۰ مقصد خارجی انجام می‌شود، گفت: با اضافه‌ شدن ایرلاین‌های داخلی و تعداد پروازها در مسیرهای خارجی مانند ترکیه، مسلما قیمت بلیت هواپیما باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.
مقصود اسعدی سامانی در گفت‌‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پروازهای خارجی ایرلاین‌های ایرانی به ۲۰ مقصد افزایش یافته است و از ۱۲ مهر ماه نیز پروازهای آلمان (تهران-فرانکفورت) از سر گرفته می‌شود. البته مذاکرات بسیاری از سوی ایرلاین‌ها و مسئولان هواپیمایی ایران با کشورهای مختلف در حال انجام است و در آینده تعداد کشورهایی که پروازهای مسافری از ایران از سر گرفته می‌شود، افزایش خواهد یافت.


وی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما در پروازهای خارجی مانند ترکیه بالاست و فاصله زیادی با یکدیگر دارد، افزود: به محض اینکه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در مسیر پروازی تهران-استانبول وارد شدند، قیمت پروازهای این مسیر که پیش از این توسط ایرلاین‌هایی مانند قطر ایرویز به ۶۰ میلیون تومان رسیده بود، کاهش یافته و به ۲۴ میلیون تومان رسید و هم اکنون نیز این سیر نزولی قیمت‌ها تا متعادل شدن آن ادامه دارد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: هر قدر تعداد ایرلاین‌های داخلی در مسیرهای پروازی خارجی مانند ترکیه بیشتر شود و تعداد پروازها نیز افزایش یابد، مسلما قیمت بلیت هواپیما نیز کاهش خواهد یافت و مسلما می‌توان گفت که قیمت بلیت‌ها اینگونه نخواهد ماند.
مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا پایه و اساس مشخصی برای تعیین قیمت در پروازهای خراجی وجود ندارد  و آیا نمی‌توان برای آن‌ها روشی بر اساس نوع پروازها و سرویس‌هایی که ایرلاین‌ها ارائه ‌می‌دهند مشخص کرد؟ گفت: بازار بلیت هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی کاملا رقابتی است و در ادامه شاهد به تعادل رسیدن قیمت‌ها خواهیم بود چرا که هر قدر عرضه بلیت از سوی ایرلاین‌های مختلف بیشتر شود، قیمت بلیت نیز کمتر می‌شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین