پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:00 - 1399/07/04

امتناع روس‌ها از مبادله با روبل صحت دارد؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: از این میزان حدود 500 تا 600 میلیون دلار صادرات و مابقی مربوط به واردات است.

به گزارش کارگر آنلاین، هادی تیزهوش‌ تابان ضمن تکذیب اخباری مبنی بر امتناع روس‌ها از مبادله حتی با روبل، اظهار داشت: در همه جای دنیا هر کشوری تمایل دارد که تسویه حساب‌ها را با ارز خودش انجام دهد، در اروپا یورو، امریکا دلار، روسیه روبل و عربستان به ریال و… است. این قانون دنیا است، تنها کشور ما است که حتما باید دلار باشد، ریال را هم قبول نداریم.

وی افزود: کالایی که به روسیه صادر و روبل دریافت می‌کنیم قابل تبدیل به ریال است، اما بانک‌ مرکزی باید زیرساخت لازم را از طریق بانک روس فعال کند و فعالین اقتصادی نیز می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه حجم مراودات تجاری دو کشور را 1.8 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود 500 تا 600 میلیون دلار صادرات و مابقی مربوط به واردات است.

وی ادامه داد: بیشتر واردات ما از روسیه چوب و نهاده‌های دامی است که جزء مایحتاج اصلی است، صادرت به این کشور نیز خشکبار، صیفی‌جات میوه، مرکبات و صنایع سبک است.

تیزهوش‌تابان با پیش‌بینی اینکه میزان تجارت بین دو کشور به خاطر مباحث ارزی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: ما نیز قبول داریم که ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد، اما بانک‌ مرکزی باید زیرساخت‌ها را به شکلی فراهم کند که فعالین اقتصادی ضرر نکنند.

منبع: ایلنا

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین