پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:31 - 1399/07/07

سرقت 700 میلیونی از دختر جوان پس از شکست عشقی

پشت پرده سرقت خودروی مزدا و دستبرد 700میلیونی به خانه دختر جوان‌، کسی جز خواستگار شکست خورده او نبود.

به گزارش کارگر آنلاین، اوایل تیر‌ماه امسال، دختری جوان سوار بر خودروی مزدایش در حال عبور از یکی از خیابان‌های غرب تهران بود. ناگهان خودروی پژویی به آینه ماشین وی برخورد کرد. هر 2خودرو متوقف شدند. دختر جوان برای بررسی خسارتی که به ماشینش وارد شده بود، پیاده شد. در همین هنگام یکی از سرنشینان پژو که او هم پیاده شده بود، از دختر جوان خواست نگاهی به ماشین پژو که بیشتر خسارت دیده بود بیندازد.همین که دختر از ماشینش فاصله گرفت، او پشت فرمان مزدا نشست و با سرقت آن فرار کرد. همزمان راننده‌‌ای که پشت فرمان پژو نشسته بود پایش را روی گاز گذاشت و از صحنه دور شد.

لحظاتی بعد دختر جوان سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سرقت ماشینش خبر داد. گروهی از مأموران جست و جو برای شناسایی دزدان را آغاز کردند، اما هیچ ردی از آنها نبود. مشخصات خودروی مسروقه و همچنین خودروی دزدان در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه 3 هفته بعد خودروی شاکی در یکی از محله‌های جنوب تهران پیدا شد. دختر جوان به محض اینکه ماشینش را پیدا کرد، راهی سفر شد، اما درست در همان روزهایی که در مسافرت بود دزدان آپارتمانش را خالی کردند و هرچه پول، دلار، طلا و سکه در خانه‌اش بود را سرقت کردند. دختر جوان وقتی از سفر بازگشت متوجه سرقت خانه‌اش شد. با مراجعه به پلیس و اعلام شکایت، گفت که ارزش اموالی که از خانه‌اش سرقت شده حدود 700میلیون تومان بوده است.

ردپای یک آشنا

وقتی مأموران برای تحقیقات قدم در آپارتمان شاکی گذاشتند، مشخص شد که سرقت از سوی یک آشنا رخ داده است. کسی که به راحتی و با داشتن کلید وارد خانه شده است. از سوی دیگر آنها به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های اطراف پرداختند. به این ترتیب مشخص شد که سرقت از سوی 3نفر صورت گرفته است. آنها حتی کلید ورودی ساختمان را هم داشتند و به راحتی توانسته بودند وارد آپارتمان شاکی شده و نقشه خود را عملی کنند.

ماموران برای کشف راز سرقت از مالباخته خواستند تا فهرستی از کسانی که اخیرا با وی در ارتباط بوده اند را ارائه دهد. دختر جوان به تنها فردی که مظنون بود، شایان نام داشت. کسی که مدتی قبل از دختر جوان خواستگاری کرده اما جواب رد شنیده بود. به گفته شاکی، شایان حتی تهدید کرده بود که به‌زودی از وی انتقام می‌گیرد. همین کافی بود تا مأموران جست‌وجو برای دستگیری این مرد را آغاز کنند و 3روز پیش موفق شدند او را در خانه‌اش دستگیر کنند.

انتقام‌جویی

«سوگل به من جواب منفی داد و قصد داشت با خواستگار جدیدش ازدواج کند. من هم تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم». شایان در بازجویی‌ها نه‌تنها به دستبرد از خانه شاکی، بلکه سرقت خودروی مزدای او نیز اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل با سوگل آشنا شدم و قرار ازدواج گذاشتیم. او می‌خواست ماشین بخرد. من چون در کار خرید و فروش ماشین بودم خودروی مزدا را برایش پیدا کردم. بخشی از پولش را خودم دادم و سند به نامش خورد. تصورم این بود که قرار است با او ازدواج کنم. اما سوگل مرا فریب داد. او بعد از مدتی به من جواب منفی داد و گفت قصد ازدواج ندارد. من اما متوجه شدم که به تازگی با پسری آشنا شده و قصد دارد با او ازدواج کند. این موضوع را که فهمیدم عصبانی شدم و تصمیم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگیرم. وی ادامه داد: برای اجرای نقشه انتقام‌جویی، ‌3سارق اجیر کردم تا   ماشینش را سرقت کنند. به خانه‌اش هم دستبرد بزنند. به آنها وعده دستمزد میلیونی دادم. چون از قبل کلید خانه سوگل را داشتم و از طریق دوستان مشترکمان متوجه شدم به سفر رفته، نقشه سرقت از خانه‌اش را هم عملی کردم.

با اعترافات این مرد تلاش برای بازداشت 3سارق اجیر شده در حالی ادامه دارد که متهم دستگیر شده با دستور قاضی قریب احمدزاده بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته است.

منبع: حادثه 24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین