پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:35 - 1399/07/07

زنان احتمالاً بیشتر علایم خستگی Covid-19 را دارند

همه ما می دانیم که ویروس کرونا می تواند بر اساس تعدادی از عوامل، مانند سن یا یک بیماری پزشکی زمینه ای، به طور متفاوتی بر روی افراد تأثیر بگذارد. حتی جنسیت هم می تواند تجربه Covid-19 را متفاوت القا کند. در حقیقت، طبق تحقیقات جدید، یک علامت طولانی مدت Covid-19 وجود دارد که زنان بیشتر تجربه می کنند: خستگی.

به گزارش کارگر آنلاین، این یافته از یک مطالعه اخیر ایرلندی گرفته شده است که ۱۲۸ بیمار مثبت COVID را مشاهده کرده است که در بیمارستان سنت جیمز در دوبلین آزمایش شده اند. محققان دریافتند که بیش از نیمی از این شرکت کنندگان (۵۲.۳ درصد) خستگی مداوم را گزارش کردند، حتی ۱۰ هفته پس از بهبودی احتمالی از عفونت – مهم نیست که میزان ابتلا به COVID آنها در چه حدی بود. در بین زنان این مورد مطالعه شایع است. فقط کمی بیشتر از نیمی از بیماران (۵۴ درصد) زنان بودند ، اما دو سوم آنها (۶۷ درصد) از کسانی را گزارش کردند که خستگی مداوم را گزارش کردند. این که آیا شرکت کنندگان به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده اند یا خیر تاثیری در احتمال آنها ندارد. تجربه خستگی بر اساس این مطالعه، فقط ۷۱ نفر از ۱۲۸ شرکت کننده در بیمارستان بستری شدند، در حالی که ۵۷ نفر بستری نبودند. “مشخص شد که خستگی مستقل از بستری شدن در بیمارستان اتفاق می افتد و هر دو گروه را به یک اندازه تحت تأثیر قرار می دهد”.

به دنبال اپیدمی شدید سندرم تنفسی حاد (SARS) ، که همچنین توسط ویروس کرونا ایجاد شده بود، مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله BMC Neurology منتشر شد، زیرمجموعه ای از بیماران از کانادا را بررسی کرد که چنان خستگی مداوم را تجربه کرده اند و حتی نمی توانند به کار خود برگردند ، سال بعد از بیماری آنها و از ۲۲ بیمار که این تجربه را داشتند ، ۱۹ نفر از آنها نیز زن بودند.

تعداد زیادی از بیماران در حال بهبودی از عفونت SARS-CoV-2 در سراسر جهان هستند. بار طولانی خستگی پس از عفونت کیفیت زندگی را مختل می کند و تأثیر قابل توجهی بر افراد ، کارفرمایان و سیستم های مراقبت های بهداشتی خواهد داشت.



 

منبع: سلامت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین