پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:01 - 1399/07/09

ثبت 300 ساعت فیلم از رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم توسط اصحاب رسانه گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان به شناسایی ۲۲ خبرنگار، عکاس و گزارشگر دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون توسط فعالان عرصه رسانه گیلان ۳۰۰ ساعت فیلم از دوران دفاع مقدس و مدافع حرم به صورت مستند و گزارش تهیه و تدوین شده است.

کارگر آنلاین : همایش بازخوانی نقش خبرنگاران گیلانی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت همراه با تجلیل از خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران حاضر در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) امروز( چهارشنبه، 9 مهر) در سالن کانون بسیج جوانان شهرستان رشت برگزار شد.

«مهدی پارسا» در این مراسم، با اشاره به اینکه خبرنگاران و عکاسان در شکل‌گیری پیروزی انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس فعالیت چشم‌گیری داشتند، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی اصحاب رسانه در کنار رزمندگان، تمام لحظات افتخارآفرینی و پیروزی درعملیات‌ها را به صورت کامل پوشش دادند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: نقش رسانه‌ها در تغییر و تحولات جامعه امروز غیر قابل انکار و همین اصحاب رسانه بودند که هشت سال دفاع مقدس را ثبت و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: دشمنان امروزه با جنگ نرم به مبارزه با نظام اسلامی می‌پردازند و قلم اصحاب رسانه در تهاجم فرهنگی راهگشا است و این قشر به عنوان خط مقدم مقابله با دشمن هستند.

پارسا به شناسایی ۲۲ خبرنگار، عکاس و گزارشگر دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون توسط فعالان عرصه رسانه گیلان ۳۰۰ ساعت فیلم از دوران دفاع مقدس و مدافع حرم به صورت مستند و گزارش تهیه و تدوین شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از چاپ کتاب خاطرات و آثار پیشکسوتان گیلانی حوزه خبر و رسانه و تبلیغ دفاع مقدس خبر داد و گفت: خبرنگاران این مرز و بوم با قلم خود از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، دفاع و حراست می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال این هستند که امید و همدلی را از ملت ایران بگیرند، تاکید کرد: با این وجود، امروز شاهد پیشرفت‌های استراتژیک ایران اسلامی در سراسر جهان هستند.‌

پارسا به پیشرفت‌های نظامی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: با توسعه تجهیزات نظامی، ایران اکنون این قابلیت را دارد که در کوتاه‌ترین زمان در مقابل دشمن ایستادگی و از کیان خود دفاع کند.

* انقلاب اسلامی جبهه استکبار را در جهان با چالش روبه‌رو کرد

در ادامه همایش، «حمید حاذق نیکرو» با اشاره به اینکه خبرنگاران گیلانی همپای رزمندگان در میدان نبرد هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: ثبت رشادت‌های رزمندگان، جانبازان و شهدا را مدیون خبرنگاران فعال آن زمان هستیم.

مدیرکل اسبق فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به تلاش‌های استکبار جهانی برای شکست انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: ایران ۴۰ سال است که در محاصره اقتصادی و تحریم‌های شدید و هوشمند دشمنان قرار دارد اما با اتحاد ملت ایران، دشمن تاکنون موفق نشده است که به اهداف شومش دست یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز الگوی حکومتی و دفاعی حماسه هشت سال دفاع مقدس در جهان رواج یافته است.، تاکید کرد: انقلاب اسلامی جبهه استکبار را در جهان با چالش روبه‌رو کرد.

‌حاذق نیکرو با بیان اینکه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و امیدآفرینی مقدمه تحقق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است، اذعان کرد: تمرکز استکبار جهانی بر ایجاد مشکلات اقتصادی و فشار روانی بر کشور است و در این راستا، رسانه‌ها با امیدافزایی می‌توانند در مقابله با این فشارها ایستادگی کنند.

گفتنی است، در پایان همایش بازخوانی نقش خبرنگاران گیلانی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، از ۲۲ خبرنگار، عکاس و گزارشگر حاضر در این رویدادها تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: ابنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین