پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:00 - 1399/07/12

مرگ دلخراش پیرمرد و پیرزن همدانی در انفجار گاز

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: نشت گاز سماور در منزل مسکونی واقع در شهر لالجین از توابع شهرستان بهار موجب انفجار منزل و سوختگی یک زن و مرد و مرگ آنها شد.

دکتر ارتین کمالی اظهار کرد: مجروحان این انفجار بعد از بروز این حادثه به بیمارستان بعثت منتقل شدند که ابتدا زن ۸۰ ساله به علت شدت جراحت و سوختگی شدید جان خود را از دست داد و سپس همسرش جان باخت.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد امسال ۱۳ نفر شامل سه زن و ۱۰ مرد در اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه سال قبل هشت نفر بوده است.

کمالی با بیان اینکه با آغاز فصل پاییز و استفاده از وسایل گرما زا رعایت نکات ایمنی مورد تأکید است، گفت: بخاری‌های غیراستاندارد، نبود سیستم هشدار در منازل و برخی محیط‌های کاری، نشت گاز و برخی دیگر از بی مبالاتی ها موجب بروز انفجارهای ناگهانی و حوادث تلخ و ناگوار می شود. 

کمالی ادامه داد: شایع ترین علت سوختگی در همدان انفجار گاز و شعله بوده و دیگر عوامل نظیر سوختگی‌های شیمیایی، نظیر سوختگی با اسید و قلیا، سوختگی‌های الکتریکی و سوختگی تماسی با جسم داغ در رتبه های بعدی قرار دارند.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ تن شامل هشت زن و ۱۲ مرد در استان همدان به علت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست دادند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین