پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:14 - 1399/07/24

خبر خوش وزارت کار برای بازنشستگان کشوری

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶ طرح اقتصادی توسط شستا و صندوق بازنشستگی کشوری در لرستان اجرا می‌شود.

کارگر آنلاین | حجت الله میرزایی روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای گفت و گوی دولت ، بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی خرم آباد اظهارکرد: شستا در گذشته با سرمایه گذاری در ۴ بنگاه مهم سیمان دورود، داروسازی اکسیر ،داروسازی زاگرس فارمد و فولاد و چدن درود نقش مهمی در توسعه صنعتی و اشتغال لرستان ایفا کرده  و صندوق کشوری با سرمایه گذاری در کشت و صنعت دامپروری دو هزار راسی الیگودرز و پگاه خرم آباد و دو هتل ایرانگردی خرم آباد و الیگودرز برای توسعه صنایع غذایی و گردشگری استان گام‌های بزرگی برداشته است.


به گفته وی،در حال حاضر نیز شستا طرح های سرمایه گذاری بسیار بزرگی در لاستیک سازی الیگودرز ، شیرخشک بروجرد و دامپروری شش هزار راسی دلفان ، فاز چهار سیمان دورود و یک مرکز بزرگ توزیع دارو در نورآباد در حال اجرا دارد.


میرزایی با بیان این که این طرح ها اعتبارات سنگینی دارند، ادامه داد: تنها لاستیک سازی الیگودرز بیش از پنج هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.


وی  با بیان این که این طرح های لرستان در غرب کشور بیشترین تعداد طرح های شستا هستند ، افزود: مهمترین مشکل لاستیک سازی الیگودرز تخصیص ارز است که  در حال پیگیری است و پیش بینی می شود به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری حدود سه سال طول بکشد.


میرزایی عنوان کرد:کشت و صنعت دامپروری  دوهزار  راسی الیگودرز توسط صندوق بازنشستگی کشوری در حال اجرا است و تا پایان سال به ظرفیت کامل می رسد و مراحل  خریداری دام سنگین برای این واحد انجام شده است.

 

 

 

منبع: دولت.آی‌آر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین