پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:27 - 1399/08/02

ایران خودرو یا سایپا؛ آیا قلعه بانی به خودروسازی بر می گردد؟

اظهارات و رفتار رزم حسینی وزیر جدید صمت در چند هفته گذشته در حوزه خودرو نشان از آن دارد که شاهد عقلانیت بیشتری در دستگاه های سیاست گذار هستیم. از حضور رضا ویسه به عنوان مشاور تا عزم وزارت صمت برای از بین بردن انحصار در بازار و احتمال واردات خودرو در کشور همگی نشان از همین موضوع است.
کارگر آنلاین | هر چه می گذرد، احتمال تغییر مدیران شرکت های خودروسازی قوی تر می شود. شنیده ها حاکی از آن است که افراد مختلفی به عنوان گزینه درنظر گرفته شده اند. هرچند که هنوز گزینه های نهایی مشخص نشده اند ولی با توجه به رویکرد وزیر جدید صمت این گونه به نظر می رسد به احتمال زیاد افراد باتجربه و کارکشته ای بر سر کار خواهند آمد. 
 
اظهارات و رفتار رزم حسینی وزیر جدید صمت در چند هفته گذشته در حوزه خودرو نشان از آن دارد که شاهد عقلانیت بیشتری در دستگاه های سیاست گذار هستیم. از حضور رضا ویسه به عنوان مشاور تا عزم وزارت صمت برای از بین بردن انحصار در بازار و احتمال واردات خودرو در کشور همگی نشان از همین موضوع است. همین رویکرد رزم حسینی امیدها را برای برگشتن افراد کارآزموده و باتجربه به راس مدیریتی شرکت های خودروسازی بیشتر کرده است. افرادی که سال ها در صنعت خودرو حضور داشته و به تمامی ابعاد آن آگاهی دارند. 
 
 
احمد قلعه بانی 67 ساله یکی از مدیران قدیمی در عرصه صنعت خودرو است که در بخش های مختلف حضور تاثیرگذار داشته است. قلعه بانی که دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه شریف در سال ۵۷ و کارشناسی ارشد مدیریت عالی اجرایی سازمان مدیریت صنعتی است، در سال 1361 به عنوان کارشناس وارد ایران خودرو و بعد از مدتی به ساپکو رفت و تا سال 1379 در آنجا خدمت کرد. مدیرعامل شرکت چرخشگر آخرین مسئولیت وی در گروه خودروسازی ایران خودرو بود. قلعه بانی صرفا در ایران خودرو فعالیت نداشته است بلکه وی از سال 1380 تا 1386 سکان سایپا را بر عهده گرفت و مدیرعامل بود. وی بعد از سایپا نیز به ایدرو رفت و تا سال 1388 ریاست این سازمان را به عهده داشت. این آخرین ایستگاه از حضور قلعه بانی در صنعت خودرو بود چرا که بعد از آن وی به شرکت ملی نفت رفت.  
 
همان طور که اشاره شد، تجربه کاری قلعه بانی در صنعت خودرو به خوبی نشان می دهد که اولا وی به تمامی ابعاد خودروسازی مسلط است و ثانیا به دلیل روابط گسترده مورد اعتماد و پذیرش غالب فعالان این صنعت است. لذا شاید یکی از گزینه های مناسب برای اداره خودروسازی در برهه کنونی وی باشد.
 
منبع: خط بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین