پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:52 - 1399/08/03

بیماران دیابتی چه زمانی باید نسبت به ابتلا به کرونا مشکوک شوند؟

بیماران دیابتی چه زمانی باید نسبت به ابتلا به کرونا مشکوک شوند؟بیماران دیابتی جزو گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر کرونا هستند و در صورتی‌که علائم خاصی ناشی از ضعف سیستم ایمنی را در بدن خود مشاهده کردند حتماً باید برای رسیدگی به وضعیت درمان و اطمینان از ابتلا یا عدم ابتلا به پزشک معالج مراجعه کنند.

به گزارش کارگر آنلاین، برخی از افراد دارای بیماری زمینه‌ای به‌دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن بیش از سایرین در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند بنابراین باید این افراد حساسیت بیشتری نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه داشته باشند.
یکی از بیماری‌هایی که در زمره بیماری‌های زمینه‌ای محسوب می‌شود دیابت است که با وجود رعایت نکات بهداشتی در محافظت از کووید-۱۹ در صورتی‌که علائم مشکوک به کرونا را در بدن خود مشاهده کردند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند.
برخی از مهم‌ترین این علائم بدین شرح است:
علائم قندخون بالا همچون خشکی دهانبوی تنفس اسیدی و یا عدم تعادلاحساس خواب‌آلودگی یا گیجیمشکل تنفسیقند خون کمتر از ۶۰ یا بیشتر از ۳۰۰دمای بالای ۳۸ درجه سانتیگراد بدنکاهش وزن ۲ کیلو یا بیشتر در کوتاه مدتاسهال و استفراغ شدیداحساس ناخوشی شدید به‌طوری‌که بیمار نمی‌تواند به‌صورت عادی غذا بخورد.

منبع: سلامت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین