پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:26 - 1399/08/07

صیاد بی رحم، برای به دام انداختن ماهیها، در کانالهای آبیاری سم می ریخت

صیاد متخلف که با ریختن سم به کانال‌های آبیاری در مزارع کشاورزی دزفول اقدام به صید ماهی می‌کرد از سوی مأموران پلیس و یگان حفاظت دستگیر شد.

به گزارش کارگر آنلاین، رضا قپانچی‌پور، رئیس اداره پارک ملی دز با اعلام این خبر به مهر گفت: به‌دنبال گزارش بومیان محلی و حضور بموقع مأموران کلانتری شهر شمس آباد از توابع شهرستان دزفول، مأموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دز موفق به شناسایی و دستگیری فرد متخلفی شدند که با روش غیرمتعارف و غیراخلاقی پراکنش سم در منابع آبی و کانال‌های آبیاری مزارع کشاورزی حاشیه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز اقدام به صید غیرمجاز آبزیان می‌کرد.
وی افزود: فرد متخلف که سابقه تخلف و تکرار جرم در این حوزه را دارد، پس از دستگیری به منظور رسیدگی به جرایمش به دستگاه قضایی معرفی شد.قپانچی‌پور تأکید کرد: صیادی با روش‌های غیرمتعارف از جمله استفاده از سموم نه تنها از لحاظ شرعی حرام است، بلکه صید انجام شده آلوده و غیربهداشتی بوده و سلامتی افراد مصرف‌کننده را با عوارض و مخاطرات جدی روبه‌رو می‌کند.
به‌گزارش مهر، در چند روز اخیر کلیپی از مرگ گسترده ماهیان در رودخانه دز منتشر شده بود که واکنش و اعتراض دوستداران محیط زیست را به‌همراه داشت.

منبع: ایران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین