پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:55 - 1399/08/07

کلاهبرداری 40 میلیارد ریالی طلافروش از مشتریان

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از دستگیری صاحب یک طلافروشی که به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش طلا بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از مشتریان خود کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: با شکایت ۳۳ شهروند از صاحب یک طلافروشی مبنی بر کلاهبرداری و فروش طلا با عیار پایین به آنان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیان پرونده مدعی بودند که ضمن سرمایه گذاری برای خرید و فروش طلا از فرد مذکور طلا خریداری کرده اما پس از خرید طلاها متوجه می شوند فرد مذکور طلا با عیار پایین را به آنان فروخته است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پس از محرز شدن تخلف صورت گرفته توسط متهم با هماهنگی مقام قضائی و همکاری اتحادیه صنف مربوطه، مغازه طلافروشی پلمب و صاحب آن نیز دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان گفت: متهم در ابتدا منکر هر گونه تخلفی بود اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد لب به اعتراف باز کرده و با اقرار به بزه انتسابی گفت با تحریک حس طمع ورزی در مشتریان آنها را به سرمایه گذاری در خرید و فروش طلا ترغیب کرده و با ارائه فاکتور های فاقد اعتبار و چک های بلا محل از حساس شدن آنها جلوگیری می کردم و در برخی مواقع که مشتریان بابت سرمایه ای که از قبل ارائه کرده بودند از من طلا می خواستند، طلای با عیار پایین به آنها می دادم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط متهم را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و فرد مذکور برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه هرچند در این پرونده فرد کلاهبردار دستگیر شده اما پروسه بازگشت وجوه مال باختگان طولانی است، اظهار داشت: یکی از دلایل موفقیت افراد کلاهبردار در ارتکاب عمل مجرمانه خود طمع مال باختگان است که با در اختیار گذاشتن اموال خود به آنها زمینه کلاهبرداری را فراهم می آورند.

کشف محموله ۱۸ میلیاردی کالای قاچاق در آبهای شمالی خلیج فار

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از کشف بیش از ۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در نوار مرزی ساحلی استان خبر داد و گفت: دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر با اشراف اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر حمل کالای قاچاق به وسیله سه فروند شناور و احتمال تخلیه غیرمجاز آن، بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و در اقدامی به موقع موفق به توقیف شناورها شدند.

سردار لطفعلی پاکباز افزود: پس از بازدید مأموران از شناورهای توقیفی، ۱۵ دستگاه یخچال ساید، ۴۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۵ دستگاه کولر دو تیکه و ۲۰ دستگاه پلوپز برقی که با هدف عرضه در بازار کشورمان از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس بارگیری شده و فاقد هرگونه مجوز قانونی بودند را کشف کردند.

سردار پاکباز با اشاره به دستگیری ۱۸ قاچاقچی در این عملیات، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کردند که متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه کالای مکشوفه تحویل مراجع قانونی شدند.

کلاهبرداری اینترنتی با فروش لوازم خانگی مسروقه

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی فروش لوازم خانگی در یکی از سایت‌های واسطه گر قصد فروش کالای مسروقه خود را داشت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با مراجعه شهروند اصفهانی به پلیس فتا و در دست داشتن شکوائیه‌ای مبنی بر اینکه لوازم خانگی سرقت شده خود را عیناً مطابق مشخصات آن در یکی از سایت‌های تبلیغاتی مشاهده کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان داشت چندی پیش فرد یا افرادی ناشناس اقدام به سرقت لوازم خانگی از منزل وی کرده اند و پس از آن با تهیه عکس و درج آگهی،  لوازم مسروقه را در معرض فروش قرار داده اند. در نهایت با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و به اداره پلیس تحویل داده شد.

این مقام مسئول بیان داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجه با مدارک و فاکتور کالای شاکی و تطابق مشخصات فنی کالا، به جرم خود اعتراف کرد.

توقیف خودرو حامل ۱۰۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان مازندران از توقیف خودرو حامل ۱۰۰ کیلو گرم تریاک در شهرستان نوشهر و انهدام باند توزیع موادمخدر خبر داد  و گفت: با کسب خبری مبنی بر فعالیت باند تهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

سردار مرتضی میرزایی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیس مبارزه با موادمخدر استان ۴ عضو از اعضای این باند که با یک دستگاه خودرو اقدام به قاچاق موادمخدر در اوزان بالا می کردند، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: با هماهنگی قضائی و در عملیات مشترک و ضربتی پلیس مبارز با مواد مخدر استان و شهرستان نوشهر، خودروی متهمان حین تردد در یکی از خیابان های اصلی شهر متوقف شد.

سردار میرزایی با اشاره به کشف بیش از ۱۰۰ کیلو گرم تریاک از خودروی متهمان از دستگیری هر چهار متهم این پرونده از اعضای باند تهیه وتوزیع موادمخدر خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف کالای اساسی احتکار شده

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف ۶ تن و ۷۴۰ کیلو انواع کالای اساسی احتکار شده در انباری در شهر اردبیل خبر داد و گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با پدیده شوم احتکار، مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی اردبیل گزارش هایی مبنی بر احتکار کالای اساسی در انباری در شهر اردبیل دریافت کردند

سردارهوشنگ حسینی افزود: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی پس از اطمینان از صحت گزارش های دریافتی و نیز اخذ مجوز قضائی و با همراهی بازرسان اداره تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به محل اعزام شدند که در بازرسی از محل ۶ تن و ۷۴۰ کیلوگرم برنج، شکر، نخود و قند را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه کشفیات به دست آمده به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود؛ گفت: ارزش احتکار مکشوفه بنا به اظهار نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار حسینی با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی او به اداره تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: با دستور مقام قضائی انبار پلمب شد.

کشف ۲۵ تن شکر قاچاق

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی ایرانشهر ۲۵ تن شکر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی کشف شد.

سرهنگ حسن کیخا  افزود: روز گذشته در راستای طرح حمایت از تولید ملی و مصرف کنندگان داخلی، مأموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی تریلی حامل بار مشکوک و آنان را متوقف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از بار آنان ۲۵ تن شکر قاچاق فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف قایق ۵ میلیاردی قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک فروند قایق موتوری سنگین به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز مأموران یگان امداد شهرستان بندرعباس در پی خبری مبنی برقاچاق گازوئیل در نوار ساحلی محله سورو پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود: مأموران با تشکیل اکیپی به محل اعزام که قاچاقچیان با روئیت مأموران ازمحل متواری و یک فروند قایق قاچاق از آنان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان، ارزش قایق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: دستگیری متهمان متواری در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف پودرهای بدنسازی قاچاق

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۱۸ هزار قوطی پودر بدنسازی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در فردوسیه شهریار خبر داد.

سردار کیوان ظهیری اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان شهریار از فعالیت مشکوک فردی در یکی از سوله های فردوسیه مطلع شده و بررسی آن را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این سوله مشخص شد فردی در آن، پودرهای بدنسازی غیرمجاز و قاچاق نگهداری می کند که در این خصوص متهم دستگیر شد.

سردار ظهیری گفت: در بازرسی از سوله، ۱۸ هزار قوطی پودر بدنسازی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته کشف شد، بنا به نظر کارشناسان مربوطه ارزش این محموله ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: پلیس در برخورد با قاچاقچیان به صورت جدی وارد عمل شده و شهروندان می توانند هرگونه اخبار مربوط به فعالیت قاچاقچیان را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین