پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:35 - 1399/08/11

پر متقاضی‌ترین نمادهای بورسی در 11 آبان 99

بازار با افزایش عرضه در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص کار آغاز بکار کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، امروز یکشنبه (۱۱ آبان ماه) بازار با افزایش عرضه و اُفت قیمت در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص کار آغاز بکار کرد.

جدول عرضه و تقاضا در بورس

////

جدول عرضه و تقاضا در فرابورس

////

در جریان معاملات متعادل گروه معدنی شاهد پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت در نماد کچاد هستیم. کگل در قیمت ۱۴۶۰ تومان قرار دارد. کدما صف خرید دارد.

فرآورده‌های نفتی امروز پر عرضه شروع به معامله کردند. شپنا٬ شتران٬ شبریز٬ شپاس٬ شاوان و شراز نماد‌های پر فروش گروه اند. شبهرن نماد مورد توجه گروه است. شنفت شرانل و شسپا متعادل و مثبت داد و ستد می‌شوند.

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت با رشد بیش از ۱ درصد در قیمت ۴۸۴ تومان در حال داد و ستد است. ونوین رشد ۴ درصدی دارد. دی با افزایش عرضه مواجه است. وبصادر در قیمت ۳۳۵ تومان در حال انجام معامله است.

در گروه فلزات اساسی شاهد عقب نشینی خریداران در عمده نماد‌های گروه هستیم. ذوب در محدوده صفر تابلو قرار دارد. فولاد در قیمت ۱۲۷۵ تومان داد و ستد می‌شود و فملی افت ۲ درصدی را تجربه می‌کند.

جریان داد و ستد امروز گروه دارویی نیز با افزایش عرضه دنبال می‌شود.

در گروه خودرویی نماد خساپا در قیمت ۲۳۹ تومان افت ۲ درصد دارد. خگستر در قیمت ۴۰۱ تومان افت ۴ درصد را تجربه می‌کند.

افت ۵هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد قرار گرفته است.

کچاد، ونوین و شسپا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شپنا، فولاد و شتران بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

صف فروش فملی و وبصادر از بین رفت.

فملی مثبت شد.

در ساعت ۹:۴۰ شاهد افزایش نسبی تقاضا در کلیت بازار هستیم. اغلب نماد‌ها از کف قیمت روزانه خود فاصله گرفتند.

مخابراتی‌ها نیز امروز افت قیمت را تجربه می‌کنند. اخابر نماد پر تقاضای گروه است. همراه نیز متعادل و با گرایشی منفی داد و ستد می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۴هزار و ۵۶۰واحدی (۱.۱۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۹۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۴۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۳۴۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های شپنا، خساپا و فولاد در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به یک هزار و ۹۵۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۶۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش دی، وملی و وآیند به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک دی ۲۷۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید جوین، سدبیر و گدنا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۴۰ میلیارد تومان (۷۹ درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۶۰۰میلیارد تومان (۳۸ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۵نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۱۰.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۳۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «زراعت و خدمات وابسته» با تقاضای خرید ۱۰۰میلیارد تومانی همراه است.

 حدود ۳۳درصد از چهار هزار و ۹۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع دو هزارمیلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۵۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۸۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

حتوکا پس از بازگشایی با افزایش تقاضا تا محدوده ۱۱% مثبت پیش رفت و در قیمت ۱۹۴۲ تومان صف خرید شد.

خساپا با افزایش تقاضا به مدار مثبت بازگشت. حجم معامله بیش از ۸۷۴ میلیون سهم است.

در ساعت ۱۱:۰۰ پرحجم‌ترین صفوف خرید بازار به نماد‌های ولپارس، خپارس، جوین و ونوین اختصاص یافته است.

منبع: افکارنیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین