پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:39 - 1399/08/12

بازار ارز به استقبال پیروزی چه کسی رفت؛ترامپ یا بایدن؟

روز پرتنش بازار ارز در حالی به پایان رسید که قیمت ارز با افزایشی قابل توجه روبرو شد و دو کاال پیشروی کرد.

کارگر آنلاین | قیمت ارز در صرافی‌های بانکی امروز به ۲۸ هزار و ۲۴۰ تومان رسید و صرافی‌های بانکی همچنان از خرید ارز امتناع کردند . عدم خرید ارز از مردم توسط صرافان بانکی به عقیده فعالان بازار سیگنالی مبنی بر عدم ماندگاری قیمت‌ها در این محدوده است.

 بر این اساس با پیشروی قیمت ارز در صرافی‌های بانکی ، قیمت دلار در بازار آزاد نیز به محدوده ۲۹ هزار تومان رسید اما کمتر کسی دست به خرید و فروش ارز زد و بسیاری می‌گویند قیمت‌های اعلامی قیمت‌هایی بود که معامله چندانی بر آنها صورت نگرفت .

 

 برخی معتقدند افزایش نرخ دلار تحت تاثیر انتشار اخباری مبنی بر جلو افتادن ترامپ در برخی ایالت‌هاست  بازار خود را برای پیروزی ترامپ آماده کرده است. با این حال برخی دیگر نیز معتقدند قیمت ها در بازار امروز چندان واقعی نبود و نوسان افزایشی قیمت‌ها در بازار حداقل برای امروز عادی و طبیعی بود.با این حال بازار جهانی طلا نیز امروز با افزایش قیمت روبرو شد.هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۱۳.۳۵ دلاری روبرو شد اما نکته مهم اینجاست که دلار نتوانست کانال ۱۹۰۰ دلار را بازپس گیرد.

افزایش قیمت دلار در کنار رشد قیمت‌ها در بازار جهانی طلا زمینه را برای رشد قیمت سکه و طلا فراهم کرد و هر قطعه سکه با رشد قابل توجه حباب به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.حباب سکه تمام بهار آزادی امروز به یک میلیون و ۷۲۶ هزار تومان رسیده است .

بسیاری معتقدند قیمت‌ها در بازار جهانی طلا نیز زیر سایه ترس از پیروزی ترامپ قرار گرفته بود.کمی آن سوتر در بورس تهران، شرایط بسیار متفاوت بود.

 سهامداران پیشاپیش به استقبال پیروزی بایدن رفتند و ریزش چند روزه اخیر بورس نیز تحت تاثیراین اتفاق، شکل گرفت. میثم رادپور کارشناس بازارهای مالی نیز معتقد است بورس تهران بایدن را پیروز انتخابات می داند و اگر تصور عمومی پیروزی ترامپ بود، بی تردید روند حرکت شاخص تغییر می‌کرد.

 

 

منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین